En.....



...... riktig skitsöndag blev det.....
Var helt utslagen av trötthet, igensvällda bihålor å sov i stort sett till kl 2 på eftermiddagen.
Bah...... 😡
Så det hände inte så mycket igår, en otroligt seg dag när man är i dvala större delen av dagen.
Vädret var grått å trist även om det var skaplig temp ute, runt +8 å lugnt men man blev ju inte piggare av det direkt.

Men idag var jag betydligt piggare.... 😃
Efter att ha klivit upp å gjort de vanliga morgonbestyren så deklarerade jag.
Jag får en rejäl summa tillbaka, så jäkla gutt å inte behöva oroa sig för ekonomin framöver.
Jag behöver både nya linser å även glasögon så småningom å det är faan inte gratis....
Så jäkla skönt att ha det gjort, så smidigt nu för tiin med nättjänsterna som finns.

Efter det så ringde gyn upp mig då jag ringt tidigare på morgonen.
Jag ringde för att höra om dom kunde säga nåt om när operationen kan ske.
Jag vet ju att dom inte styr över det riktigt, det är väl kirurgerna men se på tusan....
Då var den sköterskan jag pratade med involverad i op-planering å jag var inbokad på en tid. Preliminärt...
Jag har en tid !!!! 😄

Hon sa att jag ligger så nära i tiden att hon kunde ringt en dag om nån ev avbokat men nu har jag nåt att gå efter, livet blir betydligt lättare att planera nu.
Nu vågar jag inte riktigt hoppas förrän jag har kallelsen i handen men håll nu alla tummar, tår å hårtestar att det blir den tiden.
För jäkla så smidigt med ledigt från jobbet det blir, öht enkelt att planera efter.
Jag "lider" väl inte så, finns dom som är så mycket sjukare å det kan ju komma in nåt riktigt akut som måste gå före men jag mår inte bra, jag hoppas på ett smärre mirakel med operationen.
Tyvärr kanske jag har FÖR höga förväntningar, den lilla hormonproduktion jag har kvar försvinner ju helt i samma sekund dom avlägsnar den sjuka äggstocken men får jag bara rätt dos hormoner så hoppas jag livet återvänder delvis iaf.
Det tar väl en tid innan det kommer i fas men jag hoppas på det iaf.
Jag har alltid varit väldigt anti mot hormoner, det naturliga är alltid bäst men man måste ju ha ett liv oxå.
Men det blev lite tidigare än jag trodde.........
Som tur är finns inte bröstcancer i släkten, det är ingen garanti för att slippa det men ett stort plus för mig.

Efter den goda nyheten gav jag mig ut på en pw idag men det var segt i kroppen men jag kom runt till slut iaf.
Hem å äta frukost å sen till gymmet.
Otroooooooooligt oinspirerad så det var bara att hugga i med det tunga först så det blev gjort.
Knäböj-bänkpress-marklyft så kunde jag lalla runt med andra sen.
En dusch, gick via min frissa å beställde tid i maj, sen ut till GS för lite shopping.
Köpte ett par sneakers, EXAKT likadana som förra året, hur kul är man på en skala 1-10??
Men dom vita jag ville haft fanns inte i mina storlek å dessa var suveränt bra förra året så det får gå.
Å så visade det sig att det var 30% rabatt när jag kom till kassan så det satt oxå bra.
Ska fundera på dom ett par dagar men jag behåller dom nog....

Jag blir mer å mer övertygad om att jag blivit pollenallergiker..... 😞
Tröttheten igår å tjocka bihålor, imorse var jag skapligt pigg å avsvälld.
Men jag har varit ute på en pw, varit inne i stan å sprungit runt, det tog ett par timmar när jag kom hem så började jag känna av nästäppa, nysningar å nu är jag halvt igensvälld igen i bihålorna...
Det är ju själva faan om man ska behöva bli allergiker femtio år gammal.....bah.... 😡
Tack å lov att mina barn sluppit allt sånt, inga allergier, vare sig mat el kvalster el annat.
Inga eksem el annat skit utan dom har klarat sig från sånt.
Får väl höra med läkaren när hon ringer på ons morgon hur man gör för att få en utredning om det så jag kan få rätt medicin isf.
Jag googlade pollenallergi i lör kväll å jag kunde bocka 4 av 5 punkter... suck...

Har varit rätt skönt ute idag om än inte soligt..
Men ikväll, när min ledighet är slut, då kunde den minsann komma fram....
Ska ju bli en riktig Spanienvärme men jag har ju imorrn eftermiddag å tors förmiddag att njuta av värmen ute på altanen.
Nu får jag gå å plocka in företagets vinterjacka från altanen för den har jag tvättat idag, jag har annan jacka om det behövs.
Å minusgrader på morgonen hoppas jag vi slipper nu..........

HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg