Det....


Växjösjön 190311

........ har varit ett alldeles fantastiskt väder idag men fyttifaan så iskalla friska vindar..... 😖
Årets 1a cykeltur är avklarad, jag tog cykeln till macken för att hämta ut ett paket.
Jätteskönt när jag cyklade söderut men fy farao när jag vände åter norrut...
Hua säger jag bara, nordan är lika jävlig från vilket håll den än kommer... 😉
(öländskt ordspråk..)

Jag fick upp en annons på fb om ett spikpannband, Lindra, å det gick ut på att lindra din huvudvärk.
Å för ynka (nåja..) 199 spänn så var jag inte sen att klicka hem det, funktionen-konstruktionen är ju som spikmatta.
Så jag fick hem det idag via DHL så då fick jag hämta det på macken.
Då jag hade en grym huvudvärk sen morgonen så var jag inte sen att sätta på det, dock vände jag på det så jag fick merparten av "spikarna" i bakhuvudet då det är där jag har mest smärta.
Tog en stund att få det sitta "bekvämt" å trycka på rätt sätt men sen kom avslappningseffekten  så jag slumrade 15-20 min.
Å visst lättade det även om jag haft dov huvudvärk hela dagen å har än så kan det nog vara till god hjälp.
Fördelen är ju att du kan vrida det så man får det exakt där du behöver det, det behöver ju inte sitta som ett vanligt pannband.



Beställde ju nya linser från optikern för 2½ vecka sen å började fundera på vart dom tagit vägen så jag ringde vid 12 tiden idag å se, dom hade inkommit idag !!
Så när sambon drog till jobbet drog jag in till stan å lyckades få en parkeringsplats på cityparkeringen.
Nu fick jag gå genom precis hela stan för att komma dit men det blev extra motion bara..
Så nu har jag äntligen nya linser + en extra vänsterlins då en gick sönder när jag tog den ur förpackningen.
De paret jag haft nu har jag haft lite för länge, dock tror jag dom överdriver lite hur ofta  man ska byta men iaf.

Uschamej, det blev en dyr eftermiddag men det får det vara värt.
Gick länge å väl på Åhléns, den enda affär typ som inte finns ute på GS av cityaffärerna.
Jo, det är givetvis fler men inte som jag besöker i normala fall.
En handkräm för handväskan blev det då den jag har är nästan slut.

Åter till parkeringen å la in grejerna i bilen sen drog jag en runda runt sjön.
Sååå längesen jag gick runt Växjösjön, det var många walkers å joggers ute idag.
Samtliga med pannband-mössa å vantar för fy farao vad det blåste kallt.
Måste komma igång  röra på mig igen, det har varit för mycket innesittande.
Men när man är trött är det svårt att uppbåda motivation att ge sig ut å sen vädret mot sig dessutom.

Tittade på Efter 10 idag, det handlade om just att komma igång med 3 "kändisar".
Karin Adelsköld (komiker), Kent Härstedt (överlevare Estonia) å Gladys del Pilar. (artist)
Dom hade börjat 1a okt å jämförde hur mycket som förbättrats.
Karin har ju sedan tidigare pratat om när hon blev utbränd-utmattad å den mödosamma vägen tillbaka.

Men hon är en som verkligen säger som det är.
Jag är så less på alla utbrändhetshistorier där dom efter ETT ÅR har ny karriär å mår såååå fantastiskt bra.......
Nu är det "bara" 2½ år sen hon kraschade, det är 16½ år för mig.
Man blir aldrig densamma, den extra orken man hade innan får man inte tillbaka.
Någonsin........
Hon har flera gånger berättat om den mödosamma vägen tillbaka, om hur less man blir när man inte orkar den enklaste sak ibland.
Å dessutom ha "pressen" att man SKA träna för att må bra-se snygg ut när man bara vill lägga sig ner å sova..

Jag skulle så gärna träna på gym men jag orkar inte den pressen oxå just nu.
Samtidigt är det lite så att jag vet att jag inte orkar träna som jag gjorde när jag var arbetslös å då känns det meningslöst för mig men det är det givetvis inte men känslan är så.
Men hon Malin sa en sak faktiskt när jag var på P&T i januari, man får acceptera att livet är just så nu....

Förhoppningsvis blir det bättre längre fram å man kan ta tag i det på allvar.
Till dess kan man ut på promenad-powerwalk-cykla när man orkar , allt är bättre än inget.
Nu skulle det vara en special om Karin Adelsjö 25e mars, synd bara att en annan inte kan få den hjälpen.
Jag har faktiskt träffat henne en gång när jag var med i Go'kväll 28e april -11 i "Gör om mig".
Hon var oxå gäst samt Helens af Sandberg å Jonas Leksell.

Efter att jag kraschade så hann jag aldrig komma igen riktigt, käftsmäll efter käftsmäll drabbade mig med jämna mellanrum å sen arbetslösheten under så lång tid.
Det lilla jag lyckats återskapa rasade när A gick bort.
Jag var så isolerad å ensam att det enda jag hade var cybervännerna på fb, utan dom vet jag inte hur man hade orkat 💖


Idag är jag betydligt bättre än för bara 4 år sen men jag har ju ftf den ekonomiska pressen att dra ihop pengar.
Alltid i bakhuvudet att man får inte bli sjuk å missa inkomst, det är oerhört tröttande mentalt.
Men just nu ser det ut så å det får man acceptera, det blir bättre efter sommaren, då kanske man får lite mer sinnesro å mental kraft att  ta hand om sig själv.
Tur jag har en sambo som är förstående, han ser ju hur "dålig" jag är ibland å accepterar det, det blir förhoppningsvis bättre längre fram.
Men det ska bli skönt med lite semester, jag hoppas på skön värme, jag behöver inte bada så bara det blir (lagom) varmt å skönt är jag nöjd.

Nu är det dags för sängen, jobb imorrn igen....

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg