Jag....





...... liksom många andra har sett dokumentären om Josefin Nilsson.
Att hon hade problem med ryggen å var nyopererad i höften när hon avled vet jag men jag hade inte en susning vad som orsakat det, om hennes mörka tillvaro å helvetet hon levt i.
Rättegången hölls -97 å det året hade jag mer än fullt upp, vi köpte å flyttade till hus, vi gifte oss å jag blev gravid med lill-loppan så jag är väl kanske ursäktad för det.
I sept -97 så försvann Annelie Ojonen från Algutsrum, det blev enormt fokus på det i våra trakter.
Än idag är har dom inte hittat henne....

Hur en man kan slå sönder en kvinna så psykiskt å fysiskt är ju helt sinnessjukt 😡
En sån person är inte frisk i hjärnan, det är ett som är säkert.
Men han har ju gjort det innan å säkert efteråt oxå, han är väl en av dom som pekats på i metoo-härvan på Dramaten så att säga att det är gammalt är rent bullshit !!
Både Lena Olin å Ewa Fröling har vittnat om att han misshandlat dom i deras förhållanden.
Jag har aldrig gillat människan, jag blir olustig bara att se faanskapet....uscha... 😖
Så sorgligt att hon fann honom karismatisk å tilldragande att hon föll för honom, han var nästan dubbelt så gammal som henne.

Men vad som chockar mig är hur han kan fått fortsätta efter allt han gjort??
Som kollega hade jag inte velat ta i faanskapet med tång ens...."alla visste ju.."
Var fanns männen runt Josefin??
Hennes manliga vänner??
Fanns det ingen som kunde slänga in honom i väggen som en trasdocka som han gjorde med henne så det blev ett avtryck i gipsskivan å förklara ett å annat för idioten?? 

Men det värsta jag läste var en kvinna som försvarade honom.
Han slog faktiskt inte ihjäl henne, hon dog av förstorat hjärta å felmedicinering...
Jo, han slog ihjäl henne, det tog bara 19 år för henne att dö.... 💗
Att se henne i sista föreställningen, så uppsvullen av medicinerna, utan hår var hjärtskärande.

Hennes syster berättade att dom varit ute på promenad den morgonen hon dog.
Hon skulle gå upp å vila, sova en stund.
Själv somnade hon en stund, vaknade efter 45-50 min, hunden skällde.
Hon gick upp å då var hon redan avliden.
Vem vet om det var avsiktligt eller inte, jag tror att kroppen inte orkade längre.
Hon hade ju redan innan höga doser morfin i kroppen, att en ordinarie dos kanske räckte för att kroppen skulle ge upp.
Hon blev fri från smärtan men hennes efterlevande får leva vidare med smärtan av en förlorad  syster-dotter-vän..

Jag åkte mot ön igår vid 12 tiden, sonen dök upp strax efter att jag kommit hem.
Han gladde sin gamla mor med ett 4 tim långt besök.
Lill-loppan dök aldrig upp men henne träffade jag å andra sidan förra helgen här hemma.

I arla ottan idag så gick jag till tandläkaren.
Man går ut från min innergård, korsar gatan å går in till tandläkaren.
Inga hål, inga lösa, ruttna tänder, rent å fint, bara tandsten  så hon var nöjd.
Jag skulle ju förnya mitt friskvårdsavtal å jag hade väl funderingar på att avsluta det då jag aldrig behöver gå till tandläkaren.
Men efter lite funderande så behåller jag det, tänderna är idag en klassfråga.
Det kostar sjukt mycket OM nåt händer så den summan jag betalar varje månad kan jag undvara å få garanti att jag kan fixa en tand om jag behöver.

Städade av värsta dammet, svabbade av toaletten, nästa gång är det påsk å då vill jag inte börja röja när jag kommer hem utan har fint när vi kommer hem.
Jag körde via Kosta idag, har köpt sonens studentpresent å en födelsedagspresent.
Uschamej, det blev en dyr eftermiddag....... 

Studenten kostar pengar å kan man sprida ut kostnaderna är det bättre.
Vi pratade om det igår, han vill absolut inte ha nåt firande studentdagen, då vill han vara med sina klasskompisar in till sista minuten.
Han vill ha sitt firande helgen efter i lugn å ro så så får det bli.
Givetvis åker vi till skolan studentdagen men sen ville han vara med sina kompisar så det får han göra då.

Väl hemma här så hivade jag ut en stor matta, piskade den å städade av det rummet.
Har betalat räkningar å checkat in oss på flyget å skrivit ut boardingkorten.
Ska växla euro imorrn, höll på å svimma när jag kollade kursen idag.
En euro kostar över 11 spänn !!!!

Nu blir det slapp i soffan å lite tv, har en grym spänningshuvudvärk, ska se om spikpannbandet hjälper mot det.

HA EN BRA KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg