I fäders spår-

För framtids segrar....



Själv stod jag under den porten aug 1978, semester med familjen, jag var ju bara 11 år 😊

Ja, idag har så Vasaloppet genomförts, världens största skidtävling !!!
Sambons son har kört men jag har inte hört nån tid ännu men det får vi väl så småningom.
Min kusin å hans fru körde Kortvasan å Tjejvasan förra helgen, de fick åka varsin dag för barnen var ju med.
Dom åkte 3 mil på ca 3.20, inte illa av ölänningar som har snö vart 5e år ungefär 😄
Själva avnjöt vi Vasaloppet hemma i soffan i lägenheten, det var lagom för oss.
Men man blir sååååå trött på norrmännen....suck.... 😖
Men de svenska brudarna rår inte norskorna på iaf !! 😉

Jovars, jag lyckades faktiskt hitta en parkeringsplats i fre eftermiddag så jag gick en sväng på marknaden.
Ingen större shopping, lite födelsedagskort, några donuts, middagskorv å nå annat, det var allt.
Väl hemma blev det en kväll i soffan, jag hade grymt ont i mina ben så det var skönt att vila dom.

Vaknade med huvudvärk igår morse, låg på lur å molde bakom ögat.
Går som ett smärt-il från vä skulderblad, upp längs nacken, rundar örat å ut i vä öga.
Blossade upp riktigt vid 12 tiden men det gick att jobb, sen hem, bytte bara om, packade in i bilen å åkte mot ön.
Skönt att få vila i bilen, jag sov en stund på hemvägen så lite bättre blev det.
Men hela skalpen smärtsam öm ända in till sena kvällen innan det lättade, en riktig pärs igår 😖😖
Middag på lokala matstället, en stund hos mina föräldrar å sen till lägenheten.

Hade en enklare frukost imorse till Vasaloppet , sen drog vi till min kusin.
4 av 5 i familjen fyller mellan 14e feb -8 mars så vi fick uppvakta i efterskott å förskott men så är det när det är långt att åka.
Vidare till mina föräldrar å se, då var lill-loppan hemma så vi träffa henne en stund.

Åter hemma i Småland så är helgen snart slut.
Jag är ledig imorrn, jag har inte tackat nej till sjukhusjobb men det har inte kommit in nåt så dom är väl fulltaliga.
Sambon får kliva upp 4.20, det är dags för tidig vecka igen.
Själv ska jag ut en runda på morgonen, sen baka bröd, rosta müsli, plocka upp grejer från idag å sen laga middag så dagen går nog utan problem.

Att andas ölandsluft gör nåt speciellt med själen 💖



HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg