Söndag....





......... har det blivit, ännu en vecka har passerat....
Gårdagen så var det jobb till strax innan kl 15, hem, byta om, startade en maskin tvätt, äta lite å sen vända åter till stan med sambon som skulle på middag å hockeymatch.

In en sväng på Rusta, köpte en fin halvhög grön kanna-vas + jättefina sidenblommor.
Men dom rackarna var rätt dyra, behöver fylla ut men lite mer av nåt slag men det är ok så länge.
Hem, bytte i tvättmaskin, tog ett städröj, lagade vinkokta musslor å rostat bröd till middag.
Lite småländsk ostkaka till efterrätt så behövdes inte mer den dagen.
Sen ringde han å ville bli hämtad så jag satte mig i bilen för TREDJE GÅNGEN samma dag för att åka in till stan för att hämta honom.
Tyvärr fick Lakers stryk med 1-2 mot gästande Färjestad men så är det.

Bara att ta nya tag för dom !!

Sjukt långa köer ut ur stan efter matchen då det var fullsatt på Vida Arena(5 700 pers) så vi tog en annan väg hem.
Lite tv å sen sängen, lör kväll är ju min fre kväll så jag är rätt mör efter veckan.

Vaknade 3.30 inatt å kunde inte somna om........
Så tröttsamt så det finns inte men somnade vid 5.30 ca å sov till 7.15.
Sen har jag gått som en zombie, tog jävligt länge att komma igång med dagen.
Men sov en stund på eftermiddagen, sen en dusch, då först blev jag som en normal människa igen.
Vädret har varit galet, strålande sol blandat med svart himmel, ymnigt snöfall å sen strålade sol mitt uppe i allt väder !!!! 

Har ju lagat köttfärslimpa ikväll, så makalöst gott !!
Med kokt potatis, kokt grönsaksmix, pepparsås, serverad med lingon, egen äppelchutney å färsk inlagd gurka.
Tog upp lite extra färs, stekte 4 biffar som ska bli matlåda senare i veckan med oststuvad pasta.
Nu har vi så många matlådor till veckan att jag behöver inte laga nå mer mat på flera dagar.
Den planerade kebabgrytan som jag skulle gjort imorrn får vänta, stoppar köttet i frysen till senare behov istället.
Han jobbar ju eftermiddag-kväll kommande vecka så jag är ensam vid kvällsmat å kan sno ihop nåt enkelt bara.

Ledig dag imorrn oxå, då telen har varit knäpptyst från sjukhuset så gick jag äntligen in på kalendern idag, då låg jag inte tillgänglig sen förra söndagen så därav inga sms.
Inte så bra men å andra sidan så  var det skönt med ett litet brejk därifrån, jag jobbade rätt mycket i februari.
Men hoppas på pass till kommande helg, då huserar pinglan B som boss igen.

Nu får det bli tv, följer SVU: Law and order...på 9an.
Höll på å svimma när jag googlade Mariska Hargitay (det. Benson)
Hon är dotter till USA's bystdrottning nr 1 (på den tiden..) Jayne Mansfield.
Hon omkom tyvärr i en bilolycka juni -67 när Mariska bara var 3 år, även hon blev skadad å 2 syskon.
Men hon är en suverän skådis, hela serien är otroligt bra, jag har tittat i flera år vid det här laget.

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg