Internationella kvinnodagen....



...... är här.....
Vad det gäller Internationella kvinnodagen så är jag tacksam att jag bor i Sverige.
Ibland tycker jag det gnälls för mycket i detta land även om det ftf finns en del att göra.
Men vi är oerhört priviligerade, det gäller BÅDE män å kvinnor till skillnad från många andra länder.
Vi är fria att göra vad vi vill..
Vi kan jobba å tjäna våra egna pengar..
Vi får klä oss som vi vill utan att polisen kommer å arresterar oss för att en hårtest slinker ur slöjan..
Du kan leva som ensam mamma utan att bli utstött å förvisad ur samhället..

I många länder är övergrepp på kvinnor ett billigt sätt att föra krig..
Länder där flickebarn dödas för att dom är flickor mm....
I Indien finns världens mest utbredda prostitution, där är det ofta generationsprostitution.
Föds du i en låg kast kan du aldrig jobba dig ur den å då återstår ofta bara prostitution för försörjning.
I både Indien å Nepal är barnsexslaveri utbrett, där försöker LoveNepal göra en insats för att rädda så många dom kan.
Det är fullkomligt vedervidrigt avskyvärt..
Finns inga ord för det...
Å bara för att dom i huvudsak är flickor även om pojkar oxå existerar där..
I mina ögon kan man inte vara normal funtad i huvudet när man kan utföra en sån gärning.
Jag är innerligt tacksam att jag är född i det blågula landet i norr även om det i mycket har försämrats mot vad det var för 20-30 år sen.

Även idag fick jag blommor av käre sambon för att det är just Internationella kvinnodagen.
Det har jag fått varje år, förra året undantaget då vi var i Spanien denna dagen.
Vi hade en hektisk förmiddag på jobbet så jag var lite trött när jag kom hem å la mig, föll in i en powernap å vaknade helt tiltad i hjärnan.
Trodde klockan var 8 lör morgon å att jag hade försovit mig..... 😖
Jo, tjena så bra koll man har... 😏

Nu är det semifinal på Talang som gäller å sen blir det sängen.
Jobb imorrn men sen tar även jag helg...





HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg