Jakten....





........ på dammråttorna är över för denna gången....
Nu är huset rent å fräscht för en tid framöver, utsidan av fönstren tar jag när vi är hemma igen.

Då var det dags för nästa storstädning, den kroppsliga...
Gick direkt in i duschen igår kväll när jag kom hem.
Grundlig ansiktsrengöring, jag använde peelingcreme i tis morse för att bli av med döda hudceller.
Igår la jag en ansiktsmask, Niveas nourishing honey mask, därefter vaxades bikinlinje, den har legat i ide för omvärlden länge,  armhålor trimmades, fötterna fick mycket välbehövlig pedikyr.

Så under tiden jag gjorde allt detta så satt ansiktsmasken på.
Då jag mer en blind höna än halvblind höna utan glasögon så fick jag lov att ha dom på mig.
Med resultat att jag hade ett par rätt kladdiga bågar till slut 😄
Määän...det finns ju varmt vatten att skölja av dom med som tur är.
Så nu finns alla förutsättningar att få en snygg bränna i nyllet.
Imorrn ska benen vaxas å på söndag ska naglarna målas, sen är jag semesterklar.



Kläderna är packade i stort sett.
Jag menar, hur mycket behöver man för 6 dagar + en hemresedag??
På riktigt alltså ??!!
2 klänningar + en på mig, 2 par shorts, en tjocktröja, en tunn fleecejacka, 1 par tunna mjukisbyxor, 2 linnen å underkläder.
1 par Nike joggingskor för långa promenader, ett par sandaler.
Mina sprillans nya sommarsneakers tar jag på mig.

Å så ska man försöka banta ner antal flaskor å burkar för hud å hårvård..suck...
Miniförpackningar av shampo å dyl, mascara å läppglans, nån parfym, lotions mm.
Å så solcremer förståss 😊
(så regnar det säkert heeeeeeeeeeeeela tiden... 😖)
Tja, inte lätt att vara kvinna å packa för semester 😉
Jag drar väl det till sin spets ibland tyvärr, det finns ju gränser för vad man ids släpa på.
Jodå, bikinin är oxå packad 😉

Å så blev jag uppriktigt ledsen igår när flashen om Jon Skolmen's död kom 😢.
Sååå ledsamt, han verkar ha varit lika genuint trevlig å vänlig som man sett honom i filmerna om än att han är liiite besserwisser där (trodde han själv iaf.. 😄)

Har jobbat idag, den segaste fredag ever tror jag...
Trött som en gnu var jag, har sovit dåligt inatt.
Har haft å har ont under hö revben, tror det är nåt muskulärt, har gjort ont när jag vänt på mig.
Vä handled har mått bättre kan jag säga. jag får nog på allvar söka för det när vi är tillbaka.
Inte för att det går att göra nåt åt men om det är förslitning, artros el vad det är.
Likaså vä tumme-tumgrepp, den mår heller inte så bra.
Jag tappar 90% av det jag tar tag i.... 😖
Men nu blir det vila en vecka bara morgondagen får passera, det ska bli skönt.

Nu är det strax middag, baby back ribs med klyftpotatis. 
Lite tomat bara som grönsak, kylen är rätt tom med anl av kommande vecka.
Ikväll blir det Lets Dance förstås 😊

Sverige mest älskade norrman 💗


 HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg