Svallvågorna....



....... har gått höga sen dokumentären om Josefin Nilsson släpptes på svt play.
På fre kväll kan man se den i svt 2 .
Ja, det aset har nog gjort sitt på teater å film men tyvärr tog det 20 år för länge.
Han är sedan länge pensionär å får inga ekonomiska avbräck, jag hoppas bara att han blir så avskydd att han inte kan visa sig ute.

Tyvärr behövs det en kändis som offer innan nåt händer, alla de vanliga kvinnor som lever under samma förhållanden blir en notis i tidningen.
Vi har inga fans.... som en kvinna uttryckte sig.
Men jag hoppas med mina barns generation att det faktiskt ändras för det är så genomruttet så det finns inga ord för det..

Som jag skrev i förra inlägget så försvann en kvinna, 5-6 år yngre än mig den 18e sept -97 från Algutsrum vid brofästet.
Det var ett oerhört mediafokus på det under samma tid som rättegången med Josefins fall därav min ovetskap om det.
Å jag förstår av många kommentarer att det var många fler än jag som oxå missat det.
Dagen innan Annelie försvann hade hon berättat för sin familj att hon var gravid.

DETTA HAR HÄNT I FALLET:
Annelie Ojonen, 24, sågs senast den 18 september på Pizzeria Bonito i Färjestaden vid 20-tiden där hon och hennes sambo hämtade pizza.
Enligt hennes sambo äter paret pizza hemma och går sedan och lägger sig vid 22.30-tiden.
07.30 på morgonen den 19 september åker en vän förbi parets hus och ser Annelies bil stå slarvigt parkerad.

Vid 12.00 ringer Annelies arbetskamrater på restaurangen där hon jobbar till henne då hon inte dykt upp på jobbet.
Klockan 17.05 kommer hennes sambo hem och ingen är då hemma enligt honom.
Vid 19.30 ringer han polisen.

Enligt polisen finns en rad märkliga omständigheter i fallet. Grannar ska ha hört hög musik och höga röster under natten, och Annelies bil påträffas krockskadad och slarvigt parkerad på uppfarten med startnyckeln i.

Annelies maskot i form av ett troll samt husnycklarna som båda satt ihop med bilnycklarna saknas.
Annelies glasögon och astmainhalator, som hon vanligtvis alltid har med sig, är kvar i hemmet.
Skrapmärken i grindstolpen där Annelies bil kört in visar att bilen vid tillfället hade en last på 50 kilo, vilket motsvarar Annelies kroppsvikt.
På lördagen hittas lyktglas från Annelies bil 700 meter bort på en enslig grusväg.

Hennes sambo satt häktad dryg en månad, enl dåv spaningsledare var det en hårsmån från att han bekände men han gjorde aldrig det.
Det finns helt enkelt ingen annan som kunde gjort det än han trots hans egna märkliga teorier om vad som hänt.
Han flyttade senare utomlands, jag tror det var till Mallorca å idag är han avliden sen några år tillbaka så han tog sanningen om Annelie med sig i graven.
Än idag är har dom inte hittat henne......

Jodå, mitt spikpannband utförde sitt jobb i mån kväll, huvudvärken lättade rejält.
Det allra bästa med det är ju att man kan justera det å få spikarna där dom behövs, för min det mest i bakhuvudet.

Jobbade igår till 14, handlade en snabbis.
In till stan till Forex för att växla till mig euro.
Ja, man kan inte säga utan att dom nitiska..... 😖
För det 1a så fick jag lämna körkortet, det granskades myyyyycket noga både fram å baksida innan det las i en scanner för att se att det var äkta.
När jag skulle betala med mitt betalkort så fick jag lämna ifrån mig det, det granskades myyyyyyycket noga fram å baksida innan jag på nåder fick tillbaka det för att betala euron.

Så jag blev registrerad med personnummer för att växla till mig 100 E !!!!!
Det är ju för faan löjeväckande !!!!
Det hade varit en sak om jag skulle haft 500-1000 euro men för ynka 100 E tycker jag dom går till överdrift.
Å i Swedbank svindlar dom bort 40 miljoner sådär.......
Jaja, det är ju skillnad på folk å folk....

Väl hemma så fortsatte jag min vårstädning så nu börjar jag se slutet på dammråttsjakten.
Toaletter-kök å hall tar jag imorrn förmiddag, sen får det vara.

Har varit en lång dag idag, segt som tuggummi på en tjärad bräda mellan 13.30-16, sen kom det lite kunder.
Men så gudomligt skönt med dagsljus ända tills jag nästan stänger 😄
Å på söndag blir det sommartid...... 😄
Det enda jag tycker är att de 2 första dygnen känns lite korta å motsatt på hösten att de 2 första dygnen blir lite långa, det är enda skillnaden.

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. Hela tiden blir goda män ratade av kvinnor för att de inte har utseende, status, framgång, pengar, bra jobb, etc, etc. Och hela tiden fortsätter kvinnor att välja de absolut värsta avskummen man möjligen kan hitta istället. Skriver beundrarbrev till grovt kriminella i fängelser och väljer de lite "farliga" killarna redan från tonåren, för att de alltid är intressantare än de snälla "mesarna". Sen ska alla - inklusive alla snälla män som aldrig fått det minsta gott från kvinnor - tycka synd om alla som valt fel. Och även betala skattefinansierade skyddsboenden och dylikt för dessa kvinnor.

    Jag har själv enbart upplevt kränkningar, mobbning, hån, förtal och elakhet från tjejer och kvinnor genom hela mitt liv. Samma kvinnor har så ofta valt direkt kriminella istället. Jag är nu övertygad om att det går hand i hand. Inga bra kvinnor skulle välja sånt slödder. Och jag har ingen sympati för de som gör det alls. Däremot för alla som blir angripna av män de inte känner och aldrig valt.

    Massor av kvinnor och barn, ljuger även om att de blivit utsatta för våld, hot och övergrepp. Jag har själv upplevt det i två fall. En från en tjej som mobbat mig i 12 års tid och den andra från flickvännen till en dömd kriminell knarkare. De fick massivt stöd från alla andra kvinnor runtomkring och man fick en storm av hat. När det sen kom fram att de ljugit och bevisades, tog de ändå inte avstånd från kvinnorna i fråga och bad om ursäkt. Kön är alltså viktigare än gott och ont.

    Min viktigaste fråga politiskt, är att jag aldrig skulle rösta på ett parti som förespråkar feminism. Då detta enbart innebär manshat, av allt jag själv sett. Annars är det jätteviktigt att alla kvinnor som verkligen förespråkar jämställdhet, börjar ta avstånd från alla kvinnor som kränker män. Och inte tycker det är en "revansch" på det manliga könet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg