Vintern...


..... kom på besök igen idag.........
Det har snöat så det är vitt ute, nu ligger det ju inte kvar så länge som tur är, redan på torsdag blir det mildare igen.
Men det känns lite som ugglan i bilden, men vafaan...... 😖
Jaja, så är det......

Hade en hemmadag igår, jag var bara en snabbis till affären å hem igen.
Regnet strilade heeeeeela dagen så så käckt var det.
Men jag bakade mitt bröd, tar tid som ett kortare dagsverke men vad gör det när man ändå är hemma.
Rostade müslin som stått i 1½ vecka typ...
Röjde upp efter resan hem över helgen så var den dagen gjord.
Jag lagade palsternacksmos, till det hade vi Klavrekorven jag köpte på marknaden i fredags å kokt grönsaksmix, det var jättegott !!

Idag har det varit jobb till kl 14, sen åkte jag en sväng till Kupan, jättelänge sen jag var där.
Vidare till ÖB, bara för skojs skull men sen drog jag hem, då snöade det ymnigt.
Middag idag skulle vara av det lättare slaget, hade tänkt soppa först men det blev ugnsbakad torsk med vitvinssås, potatis, smörslungad sparris med flingsalt.
Rackarn så gott det var !!!
Vitvinssåsen köpte jag på ICA, utmärkt att köpa sig enkelhet, man behöver inte göra allt själv ensam.
Till dessert: en semla of course, denna fettisdag, så det blev en hembakad variant av mindre slaget.
Den 3e för året å förmodligen den sista.
2 hembakta + en bjudsemla, käre kusin bjöd oss på semla i söndags men det får nog räcka med det.

Har tittat på "Vinnarskalle" på 4an nu.
Tja, man ska väl inte gnälla att man är lite stel så länge man har alla kroppsdelar i funktion....
För er som inte vet, det är som "Mästarnas mästare" fast med paraidrottare.
Här har alla funktionsnedsättning i nedre delen av kroppen av olika slag.
2 st har benprotes, en kille är förlamad från brösthöjd å ner, en tjej har inga ben alls mm.
Alltså han Niclas, rullstolstennis.
Jävlars alltså....... han var i landslaget i 23 år, jag kan inte ens träffa en tennisboll stående med 2 ben i behåll.... 😖
Jag är i vanliga fall totalt jävla ointresserad av dylika program men detta ska jag fortsätta se, där kan man snacka om prestation.....

Heldag på jobbet väntar imorrn, sen har Grand Samarkand VIP kväll.
Äntligen har dom fattat att begreppet "Tjejkväll" är så förlegat å rent löjligt att nu kallar dom det för VIP kväll.
"Tjejkväll" är nåt som riktar sig till flickor i 13-18 års ålder, inte vuxna kvinnor.
Även om det sas att män oxå var välkomna på "Tjejkväll" så är det betydligt mer jämställt att kalla det för VIP kväll för ALLA.
Kan ju bara hoppas att som skippar dom rosa ballongerna å allt rosa fluff-fluff oxå....
Är ju öppet till kl 20, ev går jag in en sväng efter jobbet.
Tyvärr finns det aldrig nåt kvar av det dom bjuder på vilket jag tycker är dålig stil, dom ska ha så det räcker till alla fram till kl 20 men så är det.

Nu hänger jag med GW på "Brottsjournalen" å sen är det väl dags för sängen....





HA EN BRA KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg