Vårdagjämning.....




 
..... är här, nu blir det bara ljusare å ljusare.... 😊
Å varmare får vi hoppas, lagom varmt alltså 😉

Jobbade ju på sjukhuset i måndags å vilken dag.....suck...
Började med att när jag kom upp i lunchrummet å satte in min matlåda så fick jag frågan om jag parkerat på gatan utanför lastbryggan??
Jo, det hade jag ju för där är det bäst att stå för mig-oss.
Du får böter, man får bara stå där i 3 tim nu, dom har ändrat....
Men jag har ju biljett till 14.36??
Spelar ingen roll, jag fick ÅTTAHUNDRA SPÄNN i böter...

Å herrejävlar... 😖
Jaha, det var bara att gå ner i omklädningsrummet, ta på jackan å gå ut å flytta bilen.
Men vart??
Jag fick parkera flera gator bort bland radhusen å på väg tillbaka så vräkte snöslasket ner, jackan var dyngsur när jag var tillbaka.
Så den fick jag hänga över en stol för den hade aldrig torkat i skåpet, det är ju en dunjacka.
Alltså......jag bombar faan-i-mig snart gatukontoret i Växjö 😖 
Parkeringssituationen blir värre å värre alltså......

Tur jag var där i god tid så jag hann upp i köket till kl 7 men iaf...
Kände huvudvärken komma redan då, från kl 14 räknade jag ner minuterna tills jag fick sluta.
In i duschen när jag kom hem, sen la jag mig å där blev jag liggandes resten av den dagen.
Fy faan så sinnessjukt ont i huvudet jag hade.... 😪
Sambon fick fixa maten å allt som hör till, jag åt bara lite å la mig igen.

Jag var betydligt bättre igår när jag vaknade som tur var, åkte å jobbade.
Fick frågan om jag kunde jobba heldag men det var jag inte så sugen på då jag ska vara där heldag idag.
Men det blev jobb till kl 16 istället för kl 14 så ett par extra timmar blev det.
När jag kom hem så var jag bara 5 min före sambon, solen sken, torrt ute på altan så vi hivade ut soffmattan å bankade skiten ur den.
Å käre tid.....
Inte sen 1a advent har den varit ute så det var behövligt.
Resten av vårstädningen kan jag göra på egen hand och i oberoende väder men just det måste det vara uppehåll för å jag måste ha hjälp.
Tyvärr kom huvudvärken tillbaka under städningen men så är det.
Så nu är soffhörnan superfräsch igen, så skönt !!

Den intensiva migränen kommer ju av att jag påbörjade ny hormonkarta i måndags så det ska ju bli bättre idag-imorrn å sen är det som vanligt igen.
Har sovit dåligt 3-4 nätter, lättare svettningar med uppvakningar, sen fryser man efter tag, sen är man varm igen osv men det blir oxå bättre efter 3-4 dagar för jag behöver min sömn.

Vårdagjämning är det.... 😊
Sambon berättade att i Polen firar man in våren den 21a mars.
Då gick dom å köpte en kasse öl (på internatet förstås) gick ut i en park å satte sig å umgicks å hade det gott.
Dom har ju vår så mycket tidigare i sydvästra Polen än oss så där kan man sitta i en park i mars.
Nu var det ju så att lärarna var väl inte så roade av den seden då dom skolkade när det infall på en vardag.
Så en lärare sa till dom en gång: är ni inte här imorgon så kommer jag skicka hem brev till var å ens förälder, bla, bla, bla......
Så dom luriga ungarna fixade kuvert, skrev adresserna, köpte frimärken å satte på å gav till läraren 😄
Liksom....varsågod, gör du det men vi tänker skolka.... 😄😄😄

Igår fick vi in en riktig delikatess i butiken, nåt jag aldrig sett, ätit el lagat innan.
Nämligen torskkinder....
En riktig dyrgrip på restaurangerna så jag fick ta hem 4 mindre åt oss för att testa.
Inte ens min arbetsgivare hade provat det el visste hur man gjorde så jag- vi fick googla.
Smörstekta med flingsalt lät ju enklast så det gjorde jag.
Torskkinderna kommer ju från dom riktigt stora torskarna å dom kan väl vara lite svåra att få tag på därav delikatesstatusen på dom. 
Men hallefrigginluja så gott det var !!! 😄😄
Stekte dom varsamt i smör, öste ett par ggr under tiden, krossade flingsalt över dom, så enkelt, så gott !!!
Jag lagade Lax å kolja med citron-å dillsåz toppat med räkor, kokt potatis, grönsaker å sen torskkinderna till det.

Men nu är det dags för frukost å sen väntar en heldag i butiken....


HA EN BRA DAG !!!



 


Kommentarer

  1. Hade jag varit där, så hade du gärna fått låna mitt paraply medan jag blev blöt...:) Du hade lätt kunnat flirta dig ur de där parkeringsböterna också om det var jag! Försöker ju alltid vara en gentleman och damerna först, är mitt motto. ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg