Då....

Väderstation-restaurang uppe på Karkonosze på Sudettiberget

..... börjar det dra ihop sig....
Jag har lyckats packa iaf, sen lyckas man alltid packa fel på nåt sätt men så är det..
Nya väderuppgifter visar temp på mellan +25-35C så vi kommer inte behöva frysa iaf.
Vädret på södra Östersjön verkar bli hyfsat men jag har mina tuggummi tillgängliga i handväskan.
Inte så smart att ha dom i nån väska i bilen på bildäck om det börjar gunga... 😖

Mycket som ska hinnas med imorrn, allt från att själv duscha till att krukväxterna får duscha å ställas i skugga.
Har ett par ärenden att göra i stan innan frissan oxå så imorrn blir ingen slappisdag som denna dag har varit.
Denna dag har verkligen varit vilodag som söndag ska vara.
Inte gjort många knop utöver att ha packat å kört en maskin tvätt.
Men kommande dygn blir intensiva så det var ett medvetet val.

Semesterapoteket är oxå packat.
Nu kan vi kurera allt från skavsår å migrän till tyfus, böldpest å digerdöden typ.... 😄
När jag åker iväg kan man tro jag ska bo ute i bushen i en månad, avskuren från all civilisation 😄😄
Solskyddsfaktor är oxå packad, solen är stark i söder om än att den börjar vända härifrån.
Har en sprillans ny Damernas med mig, köpte ytterligare en tidning idag.
Jag kan ju inte kommunicera med dom å jag begär inte att han ska översätta allt heller så lite förströelse är bra att ha. 
Om hans systerson dyker upp så kan vi prata engelska då han talar god engelska men jag vet inte om han kommer i år.

Ofattbart att det är 21 juli idag......
Dagarna rusar iväg som ett skenande godståg... 
När vi är tillbaka är det sista juli å juli är över.

Ska bli gudomligt skönt att få sätta sig hos frissan imorrn, sen är det hem, äta lite, packa bilen å åka.
Ett stopp hos kiropraktorn för en justering å sen bär det söderut mot Ystad.
Vi hoppas allt ska flyta bra, slippa stora vägbyggen eller än värre olyckor som sinkar oss.
Så borde vi vara framme runt 2 tiden på tis eftermiddag i Myslakowize som är hans barndomsby 7-8 km söder om Jelenia Gora som är närmaste större stad (för den som vill kolla kartan..)
Hoppas vi kan ta oss på Karkonosze till väderstationen-restaurangen som ligger där.
Det ska väl iaf inte bli snöstorm denna gången...
Det är min 3e resa ner dit å hans 100e typ... 😄

Lite tv innan sängen kallar får det bli, Blues Brothers 😊

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg