Halva juli......


.....har passerat...
Lite krasst kan man säga att halva sommaren har passerat, iaf almanacksmässigt.

Gårdagen bestod av mycket cykel... 😊
Efter morgonens bestyr med apotek å handla åt mina föräldrar så cyklade vi utåt Köpingsvik, vi mellanlandade en stund hos kusinen.
Som alltid har dom fullt upp när Victorialoppet ska genomföras.
Barnen springer å kusinen är med i organisationen men en liten stund blev det.
Väl ute i Köpingsvik besökte vi Sportrea, det blev 3 pack ankelsockor, jag hoppas dom är bra.
Så skulle vi fika på Köpingsviks kondis: STÄNGT !!
Då cyklade vi till Kaffetuppen i Kolstad: STÄNGT !!
Bah....... 😖
Så det blev en lunch på Pappa Blå i stan istället, det finns FAKTISKT annat än pizza oxå 😄
Vi åt en Club sandwich, det var jättegott !!
Så det blev drygt en mil på cykel...

Tyvärr så försvann det ljuva sommarvädret, det mulnade på å vinden ökade, det var ganska kyliga vindar under kvällen.
Tacksam för hoodjackan, att man kan dra upp luvan när det blåser runt nacke å öron.
Som alltid en stor folkfest men tyvärr blev det inte öländskt i toppen.
En svart löpare från Eskilstuna låg först på väg ut på banan med David Nilsson, Högby IF tätt i hälarna.
Men kenyanen? var överlägsen i loppet, han låg ca 30-40 sekunder före David på väg in mot idrottsplatsen så det blev en 2a plats.
David hade dålig uppvärmning tyvärr, han kom direkt från Chamonix, 12 tim resa, bara några få timmars sömn å anlände bara nån timme innan start.
Vinnartiden låg på 26 min nånting...

David kommer från en anrik löparfamilj på norra Öland, hans föräldrar var framgångsrika på 70-80 talet.
Högby IF är en stor löparklubb på norra Öland, det är många löpare därifrån.
Detta var det 39e Victorialoppet, således är det 40 års jubileum nästa år.
Å då tycker jag verkligen det är dags för Prins Daniel att springa loppet till hans frus ära 😄
Då MÅSTE man ju vara med, om jag så ska GÅ runt banan 😄
Men jag har ju 364 dagar på mig att träna.... 😉

Morgonen var solig å fin men det försvann så vi packade ihop å åkte åter mot lingonberryland vid 11 tiden.
Var inne en sväng på Hansa city i Kalmar, provade 2 klänningar.
Den ena var jättefin å satt bra men jag lyckades inte övertala mig själv om att jag verkligen behövde den så det fick vara.
Väl hemma har vi plockat upp all ren tvätt, jag har plockat undan det jag ev ska packa ner till Polenresan.
Packat har jag inte gjort på så sätt men har lagt undan å börjat planera vad som ska med.

3 dagars jobb innan semestern börjar på riktigt.
På måndag kl 11 ska jag ÄNTLIGEN få sätta mig hos bästa frissan i stan 😄
Det är hela 3 månader idag sen jag var där sist å det syns.
Frisyren håller skapligt om jag fixar det men utväxten är lång, det är slitet å torrt i topparna så det behövs en renovering.
Hela jag behöver en renovering by the way men det blir till helgen.
Vaxa benen, plocka å sätta lite färg på ögonbrynen så blir man väl presentabel igen...
Nu blir det strax grillade hamburgare till middag, enkelt å gott !!

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg