Onsdag.....

.... skulle vara ledig dag för mig men den blev inställd..
Å andra sidan så är jag ledig på lördag så det blir 4 dagars minisemester (lör-tis) i väntan på den riktiga semestern.
Mycket beställningar inför imorrn var orsaken så från 7-14.05 så gjorde jag inget annat än matade fram smörgåstårtor.
Jag har inte haft en enda kund, inte diskat så mycket som en gaffel idag utan bara tillverkat smörgåstårtor.
Hade en ung tjejja bredvid mig för att lära sig men det gick bra.
Jag har inte ens varit anställd 2 mån å är redan "lärare"... 😄

Så nån städning blev det inte, inte tvättande eller nåt chillande på stan heller...
Men sängkläderna hivade jag ur i morse så ikväll ska vi glida ner i svala, fräscha lakan.
En maskin småtvätt har körts efter jobbet iaf så nåt är gjort.
Städningen får vänta till nästa helg, det lär inte springa bort antar jag... 😖

Jag hade ju bokat in mig på en behandling idag kl 15, en kraniosakral behandling.
Nu trodde jag att jag bokade in på sån massage som jag fick innan Vårruset men tydligen finns olika såna behandlingar.
Men njaäääääääääeeeeeeeee...... tycker nog jag känner mig rätt blåst på pengarna..
Men visst, det var oerhört avslappnande så jag dåsade av å till å jag drog på mig en tung huvudvärk efteråt så nåt kom hon väl åt men nja.... så jätteimpad är jag inte.
Så det får nog vara tror jag, jag håller mig till vanlig massage i fortsättningen.

Ölands intensivaste dagar är på G...
Victoriadagarna som det nu kallas.
250 000- 300 000 pers vistas på ön under denna knappa vecka det pågår.
Många artister kommer å ska fira hennes 42 årsdag på söndag bl a Richard Söderberg.
Denna fantastiska man, en röst som är nåt extra å hans genuint vänliga framtoning.
Tänk om man skulle springa på honom hemma i stan 😄
Jag är inte särskilt "starstrucked" men det är en person som jag väldigt gärna skulle vilja träffa live.
Jovars, jag kan häcka på Strand vid frukosttid på söndag men nja..... jag är nog lite för gammal för det 😄

Vädret ska ju bli bättre, idag har det varit riktigt skönt.
Lite synd att jag inte blev ledig men jag hoppas på fint Ölandsväder i 4 dagar.
I år så hoppas jag ingen kollapsar på mållinjen i Victorialoppet som går på måndag 15e.
En kvinna, strax under 40 år kollapsade förra året i hettan precis vid målgång.
Ambulansen körde så inijävulens med blåljus från idrottsplasten men hon klarade sig som tur var.
Det var ytterligare ett par stycken som säckade ihop, en kördes med ambulans å den andra kunde dom ta hand om på plats.

Riktigt så varmt som italienskan har vill jag inte ha, dom har snuddat 40 strecket på tempmätaren på Sicilien.
Pratade med henne i förrgår, då tyckte t o m hon att det började bli liiite jobbigt.
Räcker bra med 25C för mig 😊
Skickade iväg ett födelsedagspaketbrev idag, hoppas det är framme till nästa fredag när hon fyller år.
Det blir ju enklare presenter när det ska fraktas genom halva Europa men nåt iaf.

2 långa dagar väntar jobbmässigt, fre kväll ska jag baka en tårta till pappas födelsedag.
Bjöd ju in sonen till födelsedagsfikat på lör, fick till svar att han är i Lysekil då...
Jaja, det är skoj för honom att komma iväg, en kompis som har nåt sommarhus där.
Men nu ska mamma gå med hjärtat i halsgropen i nån vecka tills dom är hemma igen.
Även om dom håller sig "lugna" så kanske inte andra är lika vänligt sinnade som dom möter.
Det är bara att läsa nyheter på webben för att inse det...

 HA EN BRA KVÄLL !!







Kommentarer

Populära inlägg