SEMESTER....





Ja, nu är den här, semestern..... 💗
Inte bara helg utan fr o m idag å 3 veckor framåt så är det semester !!!
Jobbar helg 10e-11e aug härnäst.
Förra årets semester blev ju "sådär" med intensiv hetta, migrän från helvetet å annat stök.
Så så mycket ledig känsla blev det inte.
Men vi hade några fantastiska kvällar hemma på ön, i /runt Borgholm 💗

Å idag så säger vi GRATTIS till italienskan Linn som fyller 28 år 💕
Hon föddes denna dag 1991 kl 21.47, 3 220 gr tung å sådär en halv meter lång 😘
Liten å skrynklig, jag hade havandeskapsförgiftning sista veckorna så hon fick äta på sig själv så hon hade vägt mer om hon fötts tidigare.
Hon drabbades av hjärnhinneinflammation  16 mån gammal.
3 veckor på sjukhuset men hon kom undan med blotta förskräckelsen i stort sett.
Ett ben som vred sig litelite (vi tror det iaf..) å innebar extragympa i 1-2-3an å så fick hon börja rida.
Än idag så slänger benet-foten lite när hon går men vet man det inte så ser man det inte sådär..
Hästarna har gjort att hon bott i Italien i 9 år snart som hästskötare, varav de senaste 7 åren på Sicilien.
Att jag har en unge som snart är TRETTI fattar jag INTE....
Vart tog dom åren vägen?? 💕





Ja, nu är det semester....
Så mycket semester blir det inte imorrn, det blir städ å tvätt hela dagen.
Men jag ska njuta av solen oxå, tänkte röja undan på förmiddagen så det blir klart inom rimlig tid..
Söndag ska det ju regna så då får vi packa å annat som ska göras inomhus.
Inleda projekt båddy mejkåver av 52 årig kärring... 

Måndag blir hektisk, jag ska till frissan kl 11, sen hem å packa bilen.
Kl 16 har jag tid hos kiropraktorn, det tar vi på väg ner till Ystad.
Jag bokade idag online, lite halvakut.
Min ryggknäckare har semester men han som håller öppet har jag haft nån gång å alla är duktiga där.
Har varit lite "tungt" att jobba, suttit som ett band runt bröstkorgen så jag behöver nog fixa det.
Inte optimalt att sen sätta sig i bilen för nästan ett dygns resande men så är det...
Annars är jag rädd att semestern blir spolierad av spänningshuvudvärk pga stelheten i bröstryggen.

Men nu är det dansbandsglädje från Malung på tv  som gäller 😊

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg