En......


......sån födelsedag hon fick, kronprinsessan Victoria 😊
Ett sånt underbart sommarväder det var igår !!
Dagen började med frukost på balkongen, lika ljuvligt varje gång..

Vi cyklade ner till mina föräldrar för att säga hej då till gäster från Stockholm å till min moster som oxå skulle åka så småningom.
En av kvinnorna från Stockholm, en riktigt söderböna 😄 kom som sommarbarn till min mormor å morfar tidigt 50 tal.
Det var på den tiden då man satte 6-7 åriga stadsbarn på tåget för att komma ut på landet till kossor, grisar, höns å hölass.
Hon är jämnårig med min moster så dom har på sätt å vis vuxit upp ihop.
Hon fortsatte komma efter att hon blev så gammal att hon inte fick vara sommarbarn, senare sommarjobbade hon här å bodde hos min mormor å morfar.

I alla år har hon hållit kontakten, hälsat på osv så det är lika kul varje gång hon dyker upp.
Dock blev det en snöplig visit i år...
Dom var ute å cyklade i fre natt, cyklade över torget, hjulet fastnade i ett brunnslock å hon slog handslöst i gatan.
Brutit strålbenet i handen-handleden, gips upp till armbågen, operation på SÖS om 2 veckor då dom sätter i spikar å metallplatta.
Ja, kära nån så det kan gå...

Apropå sjukvård...
Insåg när vi åkte till Spanien i april att jag inte hade nåt EU kort för sjukvård.
Det gick ju ut förra året när vi var i Spanien å det hade jag ju glömt bort 😖
Så måndag efter midsommar beställde jag ett å jag har ju väntat på det, vi åker ju idag om en vecka.
Började bli lite lätt nervös då det inte dykt upp men så kom en tanke att det kanske låg i postboxen till lägenheten å det gjorde det ju som tur var.
Det är så när man har 2 adresser , ibland hamnar det på den andra adressen.

En underbar dag igår....
Vi gick en runda i stan, kollade affärer men hittade inget direkt.
Svårt att motivera sig att shoppa när man inget behöver... 😄😄
Bjöd sambon på lyxlunch på Lilla Hamnkontoret, deras överdådiga räkmacka på surdegsbröd.
Såååå sanslöst, makalöst god den är !!! 




Men under eftermiddagen så ökade vinden, det var riktigt kalla vindar så vi cyklade hem å vilade en stund.
Men till kvällningen så lugnade det ut, vinden vände å försvann å det blev en alldeles magisk kväll... 💗
Jag gjorde en italiensk pastasallad med pestodressing, bubblade vatten, packade ner det så åkte vi norrut.
Svängde ner vid Äleklinta, körde en bit norrut till Bruddesta fiskeläge.
Alldeles vindstilla vid kanten av Kalmarsund 💗









Har insett det osmarta i att ha omlottklänning när det blåser..
Ännu o-smartare att cykla med omlottklänning när det blåser... 😄
Annars är klänningen ljuvlig..

Även denna dag började med frukost på balkongen...
Idag fortsätter folkfesten i stan, ikväll kl 18.30 går starten för Victorialoppet.
Drygt 9 km runt Borgholm, 10 år sen jag sprang sist.
Då på knappa timmen så jag var nöjd.
Vi hoppas på vår hemmalöpare David Nilsson från Högby, han vann stort 2017 efter att ha blivit 2a-3a 2-3 år i rad.
Tiden ligger på ca 27 min innan 1a man är i mål.


Men nu får det bli cykeln till apoteket innan det blir för mycket folk, sen hoppas jag vi kan njuta i solen, kanske kunna bada oxå....

HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg