Juli....

... har gjort sitt intåg...
Med halverad temperatur än gårdagen...
30 dagar kvar av högsommaren, det säger bara swoooosh så är dom förbi tyvärr....
Folk börjar gå på semester, jag blir helt matt av att höra hur mycket dom spikat in under 4 veckor.
Men å andra sidan kan det vara den tiden man har att få det gjort men ändå, man måste få återhämta sig.

Vila hjärna å kropp men ingen tid är så upphaussad å mentalt stressande som sommaren.
Jag har blivit ganska blasé efter sista 10 åren, det är väl nu som jag kan börja njuta av sommaren igen.
Under många år var det bara att försöka jobba så mycket som möjligt å försöka roa sig det lilla man kunde.
Man stod utanför å tittade på när folk semestrade, nåt annat fanns inte...

Det ska badas, solas, tränas, snickras, spacklas, målas, åkas på träningsläger-cuper,  åka in å utrikes,  sippas rosévin på en uteservering, laga ett vardagsslitet förhållande,  ha glassig sommarfest eller bevista en sådan.
Ja, listan kan göras oändlig....
Allt ska fixas på 4 ynka sommarveckor...
Jag har sett mycket av semesterfirares baksida i form av rekorderlig fylla i kombo med småbarn, det är ingen rolig syn kan jag säga.... 😠
Det är extremt få som kan hantera alkohol å kan man inte det så ska man låta bli !!
Så jävla enkelt är det !!!

Själv är jag innerligt tacksam att jag kunnat få några dagar till utöver de 2 veckor jag blev lovade i början.
Kändes lite stressat att bara hinna hem å så börja jobba efter 3-4 dagar.
Nu får vi tid att landa hemma i lugn å ro innan det är dags att jobba igen.

Söte Amalia vad det stormade igår kväll när temperaturen sjönk men det lugnade ut framåt 10 tiden .
Blåsigt har det varit idag oxå, det regnade rejält inne i Växjö under dagen.
Här har det inte kommit så mycket, sambon kan ha tömt innan han åkte, det vet jag ju inte men annars är det ju knappt mätbart.

Haft en produktiv kväll efter jobbet.
Kylskåpet har diskats å fyllts på igen.
En jordgubbskaka har bakats så nu vill ryggen vila.
Jag är redan bättre av nya medicinen, jag har inte så ont i huvudet under dagen som innan.
Har kapat treoförbrukningen till nästan hälften.
Ännu ett bevis för att min huvudvärk inte är läkemedlesutlöst utan "riktig".
Sååå gudomligt skönt att fått en diagnos, en orsak till den.
Bara det gör det hela lättare, att man inte inbillat sig.

Glöm inte detta i sommar.... 💕


HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg