Kära dumburken.....





Hur har ni det med tv-tittandet på sommaren ??
Jag kan tycka det är lite synd att dom lägger så bra program på sommaren, vore bättre vintertid när man ändå är inne.
Just nu är inte sommarvädret mycket att skryta med men vi hoppas det blir bättre.

På söndag 7e börjar ju ännu en säsong av Badhotellet, denna fantastiska danska tv-serie 💗
Ett ställe jag verkligen skulle vilja åka till, så magiskt vackert det är där....
På ons 10e börjar en ny dansk serie jag tänker se, Sjuksystrarna på Fredenslund (dk)
Om ett sjukhus i samma tidsålder som Badhotellet, danskarna är suveräna på dramaserier tycker jag.

I torsdags så visade dom Tillbaka till Eden.....36 år efter premiären.
Om rika Stephanie Harper som gifter sig med tennisspelaren å playboyen Greg.
På smekmånaden så slänger han i henne till krokodilerna men hon överlever med svåra skador.
Återvänder som en ny människa efter plastikoperationer och blir supermodell för att få sin hämnd..
Jag tittade på det, det var dubbelavsnitt i fredags.
Å kära hjärtanes så hemska kläder de hade 😄😄😄
Ska bli riktigt kul att se resten, har glömt en del även om man har hela sammanhanget klart för sig.

Det tv-minnet väckte många andra....
Vår kära Viran (ack såå saknad.. 😢 ) tittade på nästan alla såna tror jag....
Det var Dallas, Falcon Crest, Dynastin, Macahan, Rötter, Fem svarta höns, Törnfåglarna, Mot alla vindar, Nord och Syd, ja, tänk så många tv-serier det funnits.
Även australiensarna är ju suveräna på dramaserier !!
Då, när det bara var 2 kanaler å senaste avsnittet diskuterades intensivt i fikarum å matsalar.
Idag med alla sjuhundrasjuttiarton kanaler så är det nästan omöjligt att 2 personer har sett-ser samma program.

Det var en annan gemenskap förr, gäller det mesta....
Jag saknar den tiden, när folk umgicks enkelt med familj, släkt å vänner...
Sörjer för mina barn att dom inte får växa upp på samma sätt som jag när jag var liten.
Men så är tidens gång.....
Badhotellet utspelar sig i närheten av Skagen, ett annat ställe jag skulle vilja se är The Hamptons...
En del av östra änden av Long Island, NY.
Det var ett omfattande reportage förra våren i Damernas, tyvärr sparade jag det inte.
Tänk att bo vid havet, en hel sommar...
Bara varm sand under fötterna,  strosa runt i sköna sommarkläder med nån utflykt då å då...
Bara vara å ge själen  lugn å ro... 💕




HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg