Den....


.......... första snön har fallit idag......
Sambon gick ut efter min tidning tidig förmiddag å kom in å sa att det var isande kallt ute å att det nog blir snö...
En kvart senare snöade det å det har det gjort i stort sett hela dagen.
Nu är det ju +1-2C ute så det ligger inte kvar men iaf, nu är vintern på gång även här.....
Mja..... det är nog dags att ta fram dunjackan när det kryper neråt nollan, då är höstjackan för tunn.
Men det kommer säkert dagar då kan man kan ha höstjackan oxå, man får ta det som passar för dagen.

Sov till efter kl 7 idag, det vet jag inte när jag gjorde sist.
Nu la jag mig inte förrän runt 23.30 igår men iaf, jag brukar vakna runt 5 tiden men det var skönt.
Jag var stel, väldigt stel i nacke-bröstryggen, bassängträningen igår kändes när jag vaknade imorse.
Det tog ett tag att smörja upp så jag kunde röra mig skapligt iaf.
Nåt bullbak blev det inte, dom behövde inget denna gången så så lite som jag "gjort" de här 2 lediga dagarna vet jag inte när det hände sist.
Å det kan väl vara bra det oxå kanske....

Nu är jag funtad som så att jag tycker man slösar bort en dag om man inte gör nåt vettigt av den öht.
Det handlar varken om duktighetssyndrom eller tvångsmässighet eller nåt annat, jag tycker bara att dagen slösas bort.
Nu är jag medveten om att jag behöver fler såna dagar än jag tar men samtidigt så mår jag inte bättre av att sitta overksam.
Jag ska vara riktigt sjuk för att bädda ner mig om jag är sjuk, då ska jag ha hög feber för att göra det.
Är jag lite febrig eller förkyld å hängig så mår jag bättre av att vara uppe å röra på mig, klä på mig, bädda sängen, ligga ovanpå om jag behöver vila mellan varven osv.
"Skovet" har gett sig, medicinen gör väl att det blir inte lika hårt som innan jag började medicinera.
Har nog dragits med nån virusamöba oxå, hade ett mycket ilsket munsår förra veckan å grym munsveda som tack å lov gett sig.

Jag skulle ju köra in till bassängträningen från "vårat" håll idag för att veta var jag ska köra på måndag.
Å du herreminskapare vad jag fick snurra runt där 😖
St Sigfrids området är jättestort, det är en stort psykiatriskt område där ute, bl a rättspsyk.
Dit skickar dom häktade personer för sinnesundersökning, t ex Englas mördare satt där i väntan på utredning.
Å så har dom då lagt bassängrehab där ute oxå.
Det finns flera smågator så jag hade aldrig hittat i mörker men nu vet jag hur jag ska köra iaf.

Hade fullt sjå att hitta en parkeringsplats inne i stan, det är för bedrövligt.
Jag shoppade skitfräcka dansbyxor på HM, kan garantera att sambon INTE vill att jag sitter i bilen med dom på mig 😄😄
Randiga, svarta med silverglitterränder, hela bilen blir full av glitter om jag har dom på mig 😄
Så dom får bo i en påse så får jag ta på dom när man är framme 😊
Tog en kebab till lunch å sen till sjukhuset för röntgen.

Kom i lagom tid, la i för en timme, tänkte det skulle räcka med god marginal.
Tssssss...... klockan gick å gick..... jag hade tid 14.45, 15.15 kom jag in....
Ländryggen röntgades platt på rygg å från sidan.
Händerna röntgades platt liggande å från sidan inkl handled.
Jag får väl svaret när jag träffar läkaren i slutet av månaden, jag tror inte dom skickar nåt svar när jag har tid med honom.
Så jag var som en självlysande Alien när jag klev ut genom dörrarna efter 6 röntgenbilder 😄
Strålningen är nog inte så stor idag men när jag var som sjukast med njuren å röntgades ofta så sa läkaren just det, ta det kort, hon är snart självlysande 😊

Handlade helt kort på Maxi, har köpt årets adventsljus.
Bara dryga 3 veckor till advent, det går fort....
Mina 2 dagars ledighet lider mot sitt slut, imorrn är det dags för jobb igen.

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg