Idag.....

......... så var det dags för bad i 34C vatten 😊
Men som jag trodde så finns det en kortare väg dit för mig som kommer söderifrån så jag ska kolla upp det imorrn i dagsljus, det var ju kolsvart när jag åkte hem.
Nu så hade inte min sjukgymnast skickat specifikt schema utan jag tog ett generellt för hela kroppen.
Nu behövs det nog inte direkt schema för mig utan jag kan använda ett förtryckt för jag ska ha allmän träning för kroppen.
Såååå ljuvligt skönt att glida ner i det varma vattnet, man blir så lätt å "flytande" 😄

Jag använde inte några redskap, jag är så otränad att det räcker med enbart vattenmotståndet utan nåt extra å visst blir man trött.
Man tycker inte man tar i så mycket men det tar mer än vad man märker.
Så jag fick faktiskt lugna ner det lite ett tag för att inte köra helt slut på orken.
Märker väl imorrn om jag har nån träningsvärk....

Vatten ja......... 💧
Körde 2 maskiner tvätt imorse å nu går diskmaskinen.
Det är ett år idag sen sambon satte på vattnet efter 3 månaders torka.
Vilken ooooooerhörd lyx att vrida på kranen å få vatten....... 💦💦
Jag är innerligt tacksam för vattnet å tvättmaskinen !!
Jag skulle kunna avstå de flesta av hushållsapparaterna om man bortser från spis, kyl å frys men fy för faan vad dom slet förr med tvätten.
Tungt, fruktansvärt tungt för armar å händer, inte underligt att kvinnorna var utslitna när de var 50 år förr.

Idag har vi all möjlighet till avlastning från hushållsarbete med div elektriska apparater, ändå sliter vi ut oss......
Skönt med det varma vattnet för muskler å leder men ack så blytung man blir när man kliver upp.
Handlederna ömmar men imorrn är det dags för röntgen så får man se vad det visar.
Men "knak-å-knäppknak" syns väl inte på nån röntgen..... 😖
Måste handla lite, messade pinglan B om en träff men hon var ledig imorrn å således inte i stan.
Får se om jag får tag på nån annan...

Har kokat ris ikväll, ska göra korv stroganoff imorrn till matlåda, sen är nästan hela veckan fixad.
Är rätt trött efter varmvattenbadet men måste ju se "Vår tid är nu..." ikväll.
Lite tråkigt att dom är framme på 60 talet, kläderna å makeupen var såååå mycket snyggare på 40-50 tal.
Säsong 1 å 2 var ju rena guldgruvan för en som mig som gillar den stilen 😊

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg