En.....


..... dag kvar att jobba så är det helg.
Vi drar hem till ön imorrn kväll när jag slutat jobba för att fira Fars dag.
4 veckor sen jag var hemma sist, veckorna rasslar iväg som en skallerorm på jakt.
Lite synd att LK spelar på Brunnen på lör kväll men man vet inte hur länge man kan fira Fars dag.
Pappa är ju väldigt gammal, han är inne på 89e året å det är hög ålder för en man.
LK spelar förhoppningsvis några år till så man dansa till dom då.

Man ska inte glädjefullt utbrista att man sovit gott i 2 nätter....
Det gjorde jag igår morse till min chef, åååååååååh......jag har sovit som en stock i 2 nätter.... 
För jag har sovit som en kratta gångna natten.
Kan ju ha att göra med att jag glömde gå å lägga mig innan jag somnade igår.... 😖
Slocknade på soffan under Bonde söker....... å vaknade vid 00.00.....bah.....
Yrslade upp i köket, tog min medicin å la mig.
Somnade förvisso men sovit uruselt på morgontimmarna.
Å när man inte sover så har man tid att känna att man har ont i kroppen..
Ländryggen gnällde, höger knä är tjurigt, likaså handlederna å underarmarna.
Å nacken så stel stel, stel.....

Nu då, när jag har en diagnos, förvisso inget nytt men ändock en diagnos så har jag ju funderat lite på varifrån det kommer.
Så länge jag kan minnas, (nästan iaf...) så har jag haft ont i kroppen.
Det började mellan 25-30 år med arbetsskadorna från Rifa.
Sen har jag haft ont i varierande styrka under åren men det eskalerade nog för 5 år sen när jag krockade med älgen.
 På hösten blev det tyngre å tyngre att gå på gymmet, jag var väldigt trött oxå.
Inte som innan utan sån man inte kan vila bort.
Sen hade jag grymt ont i vä axel under hela vintern å våren efter krocken.
Egen eftersökning gav diagnos frozen shoulder, alla symptom stämde, utveckling å tillfriskning.
Å så fick den en sista knuff av en kiropraktor oxå så blev den helt bra.

Sen flyttade jag ju hit till Småland, började jobba heltid å mer till det å då eskalerade det ytterligare.
Men riktigt illa har det varit sista året, framförallt sensommaren å hösten.
Det luriga är att man kan vara jättebra en dag för att skitont nästa dag.
Å det är underligt hur smärtan kan flytta runt, en anledning att kvinnor inte blev trodda förr.
Då fick dom diagnos SVBK, Sveda Värk å Bränn Kärring.
M a o en gnällkärring för det finns inga prover som kan påvisa det.
Å så dåliga diskar i nacke å rygg oxå, det blir en festlig tid som pensionär, jippie...... 😖

Jaja, det är framtidens problem inte nu....
Kollar Bytt är bytt..... å när det är slut måste jag packa för morgondagens färd mot ön.
Nu behövs det inte så mycket för ett par nätter där hemma å maten kan jag inte packa förrän jag kommer hem efter jobbet men iaf.
Ev så får jag väcka sambon imorrn bitti att han kör in mig så han får byta mina däck när det är dagsljus.
På sön lär det vara mörkt när vi kommer tillbaka å nästa vecka är det nästan mörkt när han kommer från jobbet så vi har nog inget val.
Det ska bli kallare i början på nästa vecka så det är väl hög tid.
Hade gärna sluppit dubbdäcken ett par veckor till men så är det.

HA EN BRA KVÄLL !!!








Kommentarer

Populära inlägg