Igår.........

Tobbe till höger i bild
... fick vi ett mycket ledsamt besked att Tobias "Tobbe" Nyström har gått bort 💔
En av originalmedlemmar i dansbandet Wahlströms 💖
En grym musiker å en fantastisk låtskrivare fattas oss 😢
En snabbspelande keyboardist utan dess like med en underbar sångröst.

Såå många timmar jag snurrat på dansgolvet till hans å deras musik, det var helt galet ett tag.
Jag upptäckte dom sent tyvärr men så är det, dom bildades redan -85 å spelade till Jan 2012 när dom la ner.
För att återuppstå i Mars -16 till min å många andra dansares glädje men i en annan form.
Då hade Tobbe å "Turbo"  hoppat av å 2 nya(gamla) kom in i stället. 
Men i 4 år, från mars -08, så var det helt galet, vi åkte MINST en gång per månad för att dansa till dom 😄
Det var parken här i Växjö, även på Oleo var jag en gång, det var Brunnen i Eringsboda, parken i Oskarshamn, Sandra i Kalmar, Pumpen i Sö. Vi, en gång drog vi till Lönsboda för att dansa till dom.
20 mil ENKEL resa 😄
Jag menar, ni ser bilden, jösses vilka snyggingar dessutom 💗😄
Längsta avbrottet var 3 mån tror jag, då hade man grav Wahlströmsabstinens 😄

Jag glömmer aldrig när jag å dåv dejten åkte motorcykel från Vissefjärda upp till Linköping på dansgala i slutet av maj -08.
In på hotellet, duscha, äta å ta bussen till Kupolen.
Sprang igenom den, ut till Rotundan där dom skulle spela å det var helt packat med folk !!
Hela Rotundan var som en, gungande, het, kokande kittel av glada dansare, att det bara gick att dansa 😊
På väg hem tog vi taxi, en limmotaxi 😄
Dom som bokat dök aldrig upp eller nåt sånt men vi åkte för samma summa.
Dagen efter körde vi rakt västerut till Motala, åkte nedre vägen längs hela Vättern i ett alldeles makalöst försommarväder.
På väg hem genom Småland i den ljumma kvällen å skirande grönskan, en resa jag aldrig glömmer 💖

Jag glömmer heller aldrig deras comeback.... 💗
1a spelningen var på fredagen 2a mars tror, jag, på lördagen kom dom till parken i Växjö.
Vi stod i kö redan 20.30 för jag fattade att det skulle bli fullsatt !!
Strax innan kl 21 var det fullt i lokalen, när dom började röra sig ut på scenen så drog sig folket upp på dansgolvet.
Sorlet steg i lokalen å när det börjades fingra på instrumenten så började handklappningarna, visslandet å tjoandet till en öronbedövande jubel!!
Såååå efterlängtade, så saknade på dansbandsscenerna så det blev ett heldundrande mottagande. 
Jag får ftf rysningar på armarna när jag tänker på det 😍

Jag har funderat ibland på vad det var som gjorde deras storhet??
Men dom hade en alldeles makalös kombo av musiker som tillsammans gjorde helheten.
Daniel Wahlströms gitarrspel å alldeles fantastiska sångröst, Turbo på bas, Anders "Hildas" grymhet på trummorna å med lika grym sångröst å så Tobbes flinka fingrar på keyboard, fantastiska sångröst å duktig textförfattare.
Å en jävla dos rock'n'roll till det 😄

Men nu fattas en av dom som förgyllde tillvaron för mig som var arbetslös å hade det allmänt jävligt mellan varven.
Vad som hänt vet jag inte men att läsa av en del inlägg (å mellan raderna) anar jag en del...
Men jag vet inte, man ska inte spekulera i sånt....
Tack för alla underbara timmar du gett mig å många andra på dansgolvet, all din fantastiska musik du skapat.
Nu får du fortsätta spela med dom andra legenderna som vandrat före å se till att spela högt 😉
Må du vila i frid 💗
"Hur ska det bli...."
En av alla låtar Tobbe skrev, den är 
speciell för mig av personliga skäl 💘

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg