Söndag....


..... har det blivit, dessutom är det Fars Dag å Mårtens afton på det 😊
Så i Skåne är det väl dubbelt upp på festandet idag 😊

Det var en hektisk dag i fredags, jag drog på mig en överjävlig smärta i vänster lår.
Det blev nog lite överbelastning på nåt vis men smärtan var hemsk men det har gett sig som tur är med hjälp av lite Ipaflex å vila.
Vi åkte mot ön, det var beckmörkt, regnigt å dimmigt.
Precis innan travet i Kalmar låg en bil i diket, förmodligen hade han tappat orienteringen i dimman eller väjt för nåt djur.
En kort visit hos mina föräldrar, vi lämnade av maten å åkte hem till lägenheten.
Såååå ljuvligt att komma hem, ha ett riktigt sovrum, allt i ordning mm.
Sista 1-1.5 åren har inte varit roliga med oredan men så skön känsla att det är gjort.

Igår tillbringade vi större delen av dagen hos mina föräldrar.
Vi firade Fars dag med tårta, jag satte på en köttgryta, sambon fixade lösa kakelplattor å lite annat.
Ett besök på mormoderns grav i Räpplinge blev det å ett besök  på mormor å morfars grav i Borgholm.
Nu undrar ni, har hon TVÅ mormödrar??
Ja, se det har hon......
Min biologiska mormor dog juni -44 i tbc, mamma var bara 9 år å hennes syster 11.5 år.
Morfar gifte om sig med henne vi kallat mormor å vuxit upp med men hon var bara 11 år äldre än mamma.

Så kvällen var långt gången innan vi kom hem till lägenheten.
Det är alltid en del att pyssla med på söndagen innan vi vänder åter mot Småland så även idag.
En kort visit blev det på "rätt" dag men sen drog vi till Kalmar.
Han kollade Bauhaus, det finns inte här, bara K-Rauta, vi var på Rusta, Stadium outlet.
Jag shoppade 2 par mjukisbyxor där, mycket välbehövligt.
Middag på IKEA, vi var inte ensamma där idag kan jag säga...... 😖

Väl hemma har vi packat upp, imorrn är det jobb igen....
Dags för gympa i varmvattenbassängen igen så badkläderna får följa med till jobbet då jag kör direkt dit.
Sen lär jag vara rätt trött på kvällen anar jag.

Nu får det bli en macka i magen å se färdigt på Allt för Sverige.......

HA EN BRA KVÄLL !!!




 

Kommentarer

Populära inlägg