Happy Thanksgiving...





Ja, idag firas Thanksgivnng i USA.
Den största helgen, större än julen, läste nyss att det beräknas vara 55 miljoner personer ute på vägarna den kommande helgen.
Ca 1/6 av USA's befolkning..... 
Den firas alltid 4e torsdagen i november så datumet varierar ju, det var de första immigranterna som firade att dom överlevt 1a året i det nya landet som började traditionen.
Skulle vara kul att uppleva det nån gång men vem vet, nån gång blir det kanske??

Tacksam är även jag-vi, idag firar vi 5 år tillsammans, 3 år som förlovade 💘
Inte klokt vad tiden rinner iväg, man blir helt matt av att tänka på det.
Vi ska fira med lite god mat, det blir räkcocktail till förrätt, helstekt fläskfilé med hasselbackspotatis å rödvinssås till huvudrätt å en chokladmuffinsbakelse till dessert.
Inte så våldsamt uppseendeväckande eller exklusivt men ack så gott !!

Idag har jag gjort det sista med adventsstädningen, blev ju avbruten av bullbak igår.
Bara byta duken på köksbordet oxå men det tar jag lite senare.
Har varit i stan idag, handlat å fått lite nålar så jag ganska tung i huvudet efteråt.
Vaknade med intensiv spänningshuvudvärk imorse så utgångsläget var inte det bästa.
Men så glömde jag att handla pålägg oxå så jag fick skicka sms till sambon så jag hoppas han har handlat på hemvägen.

Jag får faan ångest av f-kassan å a-kassan...... 😖
Det slutar väl med att man inte får en spänn nånstans...
Hur ska man veta vad man ska göra om man inte varit sjukskriven via f-kassan på kanske 15 år???
Jag trodde sjukanmälan även var ansökan om ersättning men icke, det skulle göras separat.
Nu har det bara gått en vecka men handläggningstiden tar ju år att genomföra.
Nu är ju läkarintyget redan inskickat men dom ska säkert ha inkomstuppgift från de 2 sista arb.givarna, min SGI är ju 100 år gammal innan dom ens börjar med det.
Får ringa a-kassan imorrn för dom jagar efter intyg dom oxå....

Men nu orkar jag inte fundera på det, nu kommer snart sambon hem å vi ska fira lite.

På toppen av Snietzka i somras 😎


HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg