Tack....


....... gode gud att pojken Ă€r hittad 💗
Det Àr förstÄs den lille pojken i FÀrjestaden som jag syftar pÄ.
Jag var rÀdd att det skulle bli ett nytt Dante-fall men tack Ä lov att han hittades.
Ett fĂ„tal stationer frĂ„n Köpenhamn....... 

Inte sÄ svÄrt att lista ut vad syftet var, den som uppmÀrksammade det Ä larmade borde fÄ belöning av nÄt slag.
De 2 som Àr ansvariga för pojkens försvinnande borde fÄ betala notan för vad polis Ä annat har kostat.
Över 1000 pers var ute Ă„ letade i FĂ€rjestaden igĂ„r, en enorm bedrift.
Men tack Ă„ lov att det slutade vĂ€l 💗

Å flickebarnet Wilma..... 💔
Vad ÄR det för fel i huve´t pĂ„ folk nu för tiden????
Vad har hÀnt henne??
Ska det bli ett nytt Lisa-fall??
Det Àr sÄ fruktansvÀrt att det finns inga ord för det.....

IgÄr stÀdade jag lite, tvÀttade alla fönster i vardagsrummet invÀndigt.
SÄ mycket mer blev det inte, nu kan jag ta lite varje dag Ä inte köra helt slut pÄ mig.
Men idag har det varit en riktig skitdag......
Vaknade med spÀnningshuvudvÀrk, jag tog tabletter.
Åt frukost, duschade varmt, la mig pĂ„ spikis, somnade en stund, la mig pĂ„ soffan, tog tabletter igen Ă„ vilade nĂ„n timme efter det men det hjĂ€lpte inte.
Å pulserande ont i fingerlederna pĂ„ vĂ€ handen....  😖

Vi Äkte en svÀng till "Börjes" i Tingsryd, tog en riktig lyxfika Ä det hjÀlpte för stunden.
Men hela shoppingen stannade pÄ en lyxfika Ä en förpackning servetter.
Åkte Ă„ handlade pĂ„ vĂ€gen hem Ă„ huvudvĂ€rken ökade, hade gĂ„tt över i migrĂ€n 😖
Kommer hem, dĂ„ saknade jag en krydda jag köpt, jag fick ringa Ă„ jo dĂ„, den hade legat kvar nĂ€r jag gick 😖
Men dĂ„ var huvudvĂ€rken outhĂ€rdlig sĂ„ jag tog en Sumatriptan (migrĂ€ntabletter)  Ă„ la mig pĂ„ soffan.
Sov ca 45 min men det tog en timme innan jag var riktigt ok.
Man blir liksom lite avtrubbad Ă„ luddig i huvudet av dom, jag blir det iaf.
Men huvudvÀrken försvann Ä det var det viktiga.
Men.....
JAG. SKA. INTE. ÅKA. UT. I. AFFÄRER. DENNA. TIDEN. PÅ. ÅRET !!!
PUNKT. SLUT.
Jag orkar inte med skrikande barn, stolar som skrapar eller folk som Àr brötiga......
Möjligen en mÄndag förmiddag isf....

Jag har de flesta julklapparna klara redan av just denna anledning.
De jag inte har köpt Ät Àn vet jag vad jag ska köpa Ä det ska jag göra nÀsta vecka, det Àr bara lill-loppan Ä syrran jag inte vet riktigt Àn, resten Àr bara att inhandla.

SÄ det blev sen fredagsmiddag men jag gjorde strimlad lövbiff, lök Ä champinjoner.
Karl Johanfraiche, lite grÀdde Ä kantarellost i det.
Klyftpotatis Ä sallad till det, sÄ makalöst gott !!!
Unnade mig lite glass a la Rocky Mountain till dessert, hur lÀngesen som helst sen vi hade glass hemma.

Imorrn hoppas jag pÄ torrare vÀder sÄ vi kan hiva ut soffmattan nÀr han Àr hemma.
Plocka in jullÄdor Ä se om nÄt felar dÀr.
Han fÄr sÀtta upp flaggstÄngsbelysningen jag köpte i julklapp till honom förra Äret, man vet inte vad det Àr för vÀder nÀsta helg Ä det Àr mörkt varje dag nÀr han kommer hem frÄn jobbet kommande vecka.

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg