Det.....





...... Ă€r en stillsam tid nu... 💗
Inte mycket hÀnder Ä naturen har gÄtt i idé.
Man vÀntar in tiden för advent , att fÄ sÀtta upp ljusstakar Ä stjÀrnor Ä annan belysning som lyser upp tillvaron med sitt varma sken.

Det hÀnder inte mycket hÀr nu, jag jobbade min sista dag igÄr, idag Àr jag kompledig, imorrn Àr jag arbetslös.
Min provanstÀllning förlÀngdes inte trots att min chef ville ha mig kvar, hon försökte pÄ alla vis men ledningen ville ha bort mig Ä jag vet inte varför.
Jag skulle bara bort....
Jag hade en annan chef de 3 första veckorna, hon stÀllde till med mycket jÀvelskap för 2 av oss.
Hur en person som anstÀllt oss en kort tid innan kan spy sÄ mycket galla över sin personal begriper jag inte.
SÄ mycket skitsnack, det var rena lögner som hon spred som inte fanns ett uns sanning i.
Den andra personen blev fast anstÀlld direkt sÄ henne kan dom inte göra mycket Ät.
Men shit happens......

Imorrn fÄr jag anmÀla mig pÄ af, akassan Ä sjukanmÀla mig pÄ FörsÀkringskassan.
PÄ mÄn ska jag till lÀkaren Ä han sjukskriver mig, hur lÀnge vet jag inte men gÄr det inte igenom sÄ sÄ fÄr jag a-kassa, det tipsade en kvinna pÄ a-kassan mig.
Vi lÀser varje dag hur folk blir nekade sjukpenning sÄ det vÀl mer regel Àn undantag att dom nekar.

Men Àn Àr jag inte sjukskriven sÄ idag har jag storstÀdat ett rum, inte sÄ mycket som det lÄter dÄ vi inte anvÀnder det rummet men iaf.
Jag har varit i stan Ä fÄtt lite nÄlar, har bara 2 ggr kvar nu sÄ Àr kvoten fylld för denna gÄngen.
SÄlde en bÀddmadrass sÄ jag fick in lite pengar.
Tror italienskan hade den till sÀngen pÄ internatet, sen har den legat i förrÄdet torrt Ä mörkt.
Mötte en man vid entrén till CG sÄ den fick byta Àgare.
Det dyraste har jag fÄtt sÄlt som jag rensade ut nÀr vi gjorde om lÀgenheten i september, har lÀmnat en del smÄgrejer Ä klÀder till Kupan innan, det finns inget större vÀrde i det Ä jag ids inte ha det liggande lÀngre.
Alla Köp Ä sÀljsidor pÄ fb svÀmmar över av grejer Ä klÀder sÄ utbudet Àr enormt.

Har Ă€tit Ă„rets 1a Lussekatt Ă„ pepparkaka idag 😊 
Tog en snabbfika pÄ CG, lussebullen var jag högst skeptisk till, den sÄg inte mycket ut för vÀrlden men den var rackarns sÄ smarrig.
Middag blir en suprisemiddag 😊
Hittade 2-3 förpackningar med okÀnt innehÄll i frysen sÄ jag tog upp den.
Jag trodde det var jĂ€rpar i grĂ€ddsĂ„s men jÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀdrans sĂ„ fel jag hade... 😉
Det var kĂ„lpudding Ă„ sĂ„s i den 😄
SÄ en potatis Ä 2 morötter ska kokas sÄ Àr middagen klar.
SÄ fÄr jag se vad det blir för suprisemiddag imorrn nÀr jag tar upp nÀsta, omÀrkta förpackning.
Lappen med innehÄll har nog ramlat bort, ytterst sÀllan jag sÀtter in nÄt utan mÀrkning men visst, ibland sÄ tÀnker man man ska ha den om nÄgra dagar Ä glömmer bort det.
"Det kommer jag ihĂ„g......." Ă€r den största lögnen man kan sĂ€ga till sig sjĂ€lv 😄

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

PopulÀra inlÀgg