Äntligen....

 

.......... så kom solen !!!! 😄 Äntligen ljumma vindar å solsken om än att det tog till eftermiddagen men vilken vändning 😄 Från +5 imorse å regn till strålande sol å +17 i eftermiddag !!!

Sömnen var "sådär" imorse, vaknade vid 4.30 och låg vaken till 6.30. Somnade faktiskt om till 8 tiden men man blir ju lite seg av störd sömn. Men jag hivade ur sängkläderna, sanerade sovrummet på damm så nu är det gjort. Vilade en stund, åt lunch, väntade en timme och gav mig ut på en 5 km powerwalk.

Såååå ljuvligt att känna värmen men i slutet i juli säger man Å fy faan för denna hetta, måtte det bli svalare snart... 😄 Så är det, man är aldrig nöjd.... För min del räcker det med max +25, jag far illa av varmare väder idag, det gjorde jag inte förr.  

Väl hemma igen så drog jag av mig träningskläderna, slängde in dom i tvättmaskinen och startade den. Nu kanske man kan lägga undan vintertightsen, kanske få lägga undan underställströjan å kunna ta fram de tunna träningskläderna för sommaren. Överdragströjan får hänga med ett tag till vid behov men resten kan man nog lägga undan nu.

Efter dusch blev det lite spa, benen vaxades å putsades så ikväll får jag surfa ner i en renbäddad säng med nyvaxade ben 😊 La i en hårmask som fått torka in, lite intensivvård för håret. Tvingade sambon att smörja in mina fötter, jag har fått ordning på mina supertorra fötter med Locobase repair så den kan jag rekommendera för den som har snustorra fötter som jag. Så nu är det bara ögonbrynen kvar men det tar inte så många minuter. 

Å när jag väntade på att lunchen skulle sjunka undan så knåpade jag faktiskt ihop en matlista för nästa vecka 😊 Allt blir så mycket lättare när man ska handla om man vet vad man ska ta hem. Nån tyckte jag var supertråkig för hen menade att det är inte säkert man är sugen på det just den dagen, gud så tråkigt att vara tvingad att äta just det den dagen men inget är ju hugget i sten utan man kan ändra om man vill. Men jag tycker det är smidigt.

Mån- Ugnspannkaka med bacon

Tis-  Burgare

Ons- Bakad potatis med Smögenröra å räkor

Tors- Grön ärtsoppa med pepparrotsfraiche, toppad med räkor.

Dessert: Belgisk våffla med glass och jordgubbar.

Fre- Grillat, pot.gratäng, grillad majskolv.

Lör- Pasta Salsiccia

Sön- Kycklingpaj med sallad.

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg