Den.....

 

....... första, riktiga, sommardagen är här.....

Dagen till ära Mors Dag dessutom så det passade ju bra. Ett sånt vidunderligt väder det har varit i dagarna 2 om än att denna dag varit särdeles solig å fin.

Igår blev det städning hela förmiddagen med renbäddning å tvätt, en snabb avstickare till stan för komplettering. Blev t o m inköp av ett par sommarsneakers, jag brukar köpa i mars men i år blev det inte så. Igår så var vi på fest hos grannen å ett sånt party det blev !! Jättekul att träffa folk igen, coverbandet spelade bra så det var en härlig kväll.

Denna förmiddag har det handlat om kläder... kläder, kläder, kläder..... Herrejävlar så mycket kläder jag har !!! Sa till sambon att går jag in i en butik och försöker köpa nåt så slå mig hårt i huvudet.... 😖 Jag behöver inte ens en strumpa.... Jag ska samla ihop det jag inte kan ha å inte "passar" i längre och försöka sälja det. Flera klänningar som bara hänger som jag inte kommer använda igen. Tvätten har snurrat från 8-13.15 så nu är all tvätt avklarad, tack gode gud för tvättmaskinen...

Under tiden så låg jag på altanen, sambon plockade fram dom riktiga solstolarna så nu ligger jag skönt. När sista tvätten var klar så tog vi cabben och åkte in till Växjö, ut till slottsruinen och tog en glass. Vidare mot Evedel, småslingriga vägar innan det bar hemåt igen. En ljuvlig eftermiddag då jag inte har några barn som kommer hit.

Men jag har fått grattis på telefonen och fejjan iaf 😄 Jag har 3 fina barn, jag har varit mamma i 30 år om drygt 1.5 mån. Liksom, VAD FAAN HÄNDE??!!! 😕 Alla 3 har ordnat det för sig, har jobb dom tycker om, ordnat boende mm så ingen kan vara gladare än jag. Ringde min egen mamma och grattade på Mors Dag men det är si å så med konversationen men så är det.

Nu är det strax dags för middag, idag fläskfilé med gorgonzolasås och pasta. Imorrn är det dags för praktik igen så nu är helgen över för mig....

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg