Onsdag.......

 

..... har det blivit........

Nu är 3 dagar gjorda på min nya praktik och det är helt ok. Det är så mentalt befriande att inte behöva passa upp på nån annan..... Så mentalt befriande att slippa den mentala stressen, att mackor tar slut, måste stressa fram nya, kunder är missnöjda, kassan ska stämma osv. Visst är det roligt med serviceyrke, jag har haft så mycket skoj genom åren med kunder men man ska ha en utvilad hjärna och orka den mentala stressen, annars är det inte roligt att jobba.

Sen att stå och skruva ihop träbitar till div produkter låter kanske inte så skoj för en utomstående men för mig just nu är det gudomligt skönt. Har dessutom träffat en annan pingla med öländska rötter som oxå började i måndags, det visade sig att vi har släkt i samma by 😄 Världen är inte så stor, inte Öland iaf..... 

Periodvis kan man inte prata med varandra då sågarna går och man har öronproppar, jag är dessutom bara 7-12 denna veckan så så mycket hinner vi inte prata när vi jobbar men ändå.  I övr är det inte så jättesocialt, en del är bara ett par timmar så man hinner inte ens ha rast gemensamt men så är det på ett sånt ställe. 

Jag har haft obligatoriskt möte idag  med en studie och yrkesvägledare hos den externa aktören jag är inskriven på. Han menade att när man kommit in på en industri som jag gjort via rekryteringsmöte och dom bestämde direkt att jag skulle ha en av platserna så menade han att dom sett potential i mig, bl,a bl,a, bla... Men det återstår att se, jag tror ingenting förrän anställningsbeviset är påskrivet isf. Som han sa, man kan bara göra sitt bästa, dom är införstådda med att jag har rätt till anpassat arbete och får ta det därifrån.

Jag har varit oerhört trött mån-tis eftermiddag, sovit ett par timmar varje dag. Det är omställning att kliva upp runt 5.15 när man inte gjort det på många herrans år.... Men idag är det rätt ok, försökte sitta ute men det var iskalla vindar så kanske 20 min fick jag på altanen. Har sprungit ut några gånger men det är för kalla vindar för att sitta därute så nu har jag gett upp. Antingen är det +27 så man håller på att bli stekt eller så är det iskalla vindar från sjön så det är för kallt.....

Å kan ni tänka er, vi är bjudna på fest!!! VI ÄR BJUDNA PÅ FEST !!! 😄 Den 29e maj så jag hoppas på varmt å skönt dit vi ska, vi ska gå långt förstår ni, genom häcken in till grannen 😄 Han har några polare som har ett coverband, dom var så less på att inte ha några spelningar så dom frågade om han inte kunde ha en fest så dom fick spela. Så det blir liveband från hans trädäck, 20 m från vårat sovrum 😄 Så vi lär höra det vare sig vi är där eller inte.... Kul med liveband för ett tiotal personer men man har inte roligare än man gör sig 😄

Imorrn blir det in till stan,dags för naprapaten igen. Handla lite mat, vi ska ju hem till ön till helgen, mamma fyller år. Egentligen inte förrän på måndag men det blir kaffe och tårta på lördag och sen laxmiddag. Vad det blir för middag ikväll vet jag inte än, kan bli allt från mackor till pizza. Idag är idétorkan total vad det gäller middagsförslag....

HA EN BRA KVÄLL !!




Kommentarer

Populära inlägg