Det.......

 

Foto: Annika Berglund

....... blev Filip och Linn som tog hem segern i gårdagens Lets Dance. Sååååå välförtjänt !!! Men det borde ha varit 2 glasskor för Anis var verkligen värd att få en oxå. Hade han vunnit hade han varit lika mycket värd den som Filip. Fantastiskt av Linn att vinna TVÅ år i rad, det är hon historisk med. Jag hade fel om hennes ålder, hon är 25, inte 21 som jag skrev igår men iaf. Hon har dansat professionellt sen hon var TIO ÅR !! 

(Den med flest glasskor av dansarna är ju Cecilia Erhling med FYRA glasskor. Men som en sa som åkt mycket Finlandsfärja, hon är så superpedagogisk ut i fingertopparna att hon skulle kunna få en trähäst att kunna dansa samba... 😄)

Va faan..... när jag var 10 år då cyklade jag, hoppade hage och rockade rockring..... 😄 Många har skrivit om att Filip är en kändisunge, möjligen när han var liten och mamma gick på barnpremiärer men som äldre har han hållit låg profil. Han har ju sin pappas efternamn och har varken kopplats ihop med mormor eller mamma så där på sekunden. Var tvungen att googla hans pappa för jag hade inte en susning mer än att han var nån slags friidrottare. Jaja, Femkamp OS -84 är väl inte fy skam 😄 Som jag sa till sambon, om jag så snubblat över karln på stan hade jag inte vetat vem det är...

Jag hade ingen aning om att Filip var fotomodell och dessutom ganska framgångsrik som sådan så där har dom fel, gnällspikarna ang "kändis". Då är nog Anis mer superkändis med sina flera hundra tusen följare på Youtube å annan social media men det finns alltid folk som ska gnälla. En fantastisk avslutning blev det, nu blir det tomt på lördagskvällarna framöver. Det enda jag saknat är lite rock'n'roll..... 

Inte en enda bugg har dom haft i år. Bugg ingår inte i 10 dans men iaf, det är den svenska folksjälens dans... <3 Å andra sidan har det varit lite komik över det när de dansat bugg tidigare år, teknik som kommer från 80 talet när dom nästan slet armarna av varandra på dansgolvet. Så där behöver dom uppdatera sig lite inför kommande säsonger om dom ska ha bugg.

Men hörr'ni, imorrn börjar "Badhotellet" igen.... 😄 Andersen's Badehotell i Danmark nånstans. Det är redan inne på sin 8e säsong, jag trodde jag läste fel men så är det. Fantastisk miljö, fantastiskt mode och så läckra bilar.... 💖

Denna dag började segt men tog sig senare. När det klarnade upp lite å solen tittade fram så körde vi in till Växjö och parkerade på cityparkeringen. Han har ftf svårt att köra så det var jag som var chaufför idag. Vi tog en liten fika på Broqvist och sen flanerade vi på Storgatan. Ett fåtal butiker har öppet en söndag så vi gick runt å kollade lite innan vi vände åter hemåt. Hade varit jättefint väder att dra ut en runda men jag vågar faktiskt inte, vågar inte att riskera dra på mig en jävulsk huvudvärk igen inför imorrn så det får vara. Det suger men arbetspraktik går före men vi fick röra lite på oss iaf och komma hemifrån.

Idag har mina föräldrar varit gifta i 62 år....... Inte många förunnat att få så många bröllopsdagar. Det handlar ju inte bara om att inte skilja sig utan att inte drabbas av olyckor, sjukdomar mm med dödlig utgång. Dessutom måste man ju gifta sig i 25-28 års åldern för att få så många år ihop, man lever ju inte i all evighet. Men det är imponerande måste man säga.

Ikväll gör jag ett avsteg från veckans meny, sista dagen i veckan, jag blev sjukt sugen på Fish'n'chips så jag plockade upp kolja ur frysen, rörde ihop en remouladsås på förmiddagen så det får bli det. Kycklingpaj kan vi ha nån annan söndag 😊

Imorrn ringer klockan sådär 5.20 så nu är det slut på att såsa i sängen på vardagarna. Äntligen......

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg