Ciao bella del III

Vaknade på måndag morgonen o det var uppehåll men mulet. 
Betydligt varmare än söndag, tack o lov.

Jaha, en dusch... ??
Jodå, det gick bra!!
Men ingen av damerna hade hårfön.... Vad göra då?? 
Jo, man sätter kupe'värmaren på en stol o lägger sig på knä framför :)
Vad gör man inte för att vara snygg i håret? :D

Men jag kan ju säga att det är inte det optimala sättet att torka håret på :)
Ner till stallet på förmiddagen, gosade med hästar, kattungar, hundar..
Eftermiddagen läste jag en bok hon hade o när de slutade jobba så åkte vi in till Verona.

Tyvärr var det ju redan rätt sent så det blev en snabbvisit på ett par timmar. Jag hade gärna spenderat mer tid där. Men några kort blev det..

En oändlig rad med uteserveringar...


En gammal kamparena, nu är det musik/teaterarena.


En MYCKET dålig bild på Julia's balkong... Det var sent o grindarna var låsta, den ligger in på en innergård typ annars kan man stå under den som Romeo.... (Den vita skepnaden under lampan..)


En italiensk glassdisk, fatta hur man kan få en sån läskigt blå färg på glassen??


Åker gärna tillbaka dit o utforskar mer av den. Men det var ju dyrare där, vi fick betala 6 E enbart för bordet  på restaurangen vi åt på :(

Jag var inte så imponerad av den maten, jag beställde in kycklingbröst. Men , men...
Sen åkte vi hem o det var den dagen in Italy...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gårdagen gick i 140 knyck i 14 timmar nonstop, det blir lugnare (hoppas jag..) idag.
Gjorde supersamrriga mackor på jobbet när jag kom dit. Kavring m gubbröra, baguette m skagenfyllning o rökt lax o räkmackor. Stekte lite strömming, kassan, disken mm så tiden rann iväg. En del matgäster hade vi även om det inte riktig var rusning men iaf. Vädret är ju inget vidare.. :(

Stod o sa till C (min chef) att det var längesen jag var sjuk med anl att många är förkylda o vad fick jag igår kväll??
Ont i halsen!! Så det är anl till den tidiga timmen nu, vaknade 5.15 av gräsligt ont i halsen så jag klev upp o ställde mig att diska allt fr gårdagens kalas för jag var slut igår kväll ef 14 tim nonstop. Idag jobbar jag 11-18, sen städning så jag e nog hemma runt 19 tiden så det blir sen middag för mig o barnen idag. Men jag ska förbereda så vi har bara att värma den annars har vi inte middag förräns 8!!

Gårdagens födelsedagsbarn som hugger in på tårtan :)


Nu ska jag läsa er andra...

HA EN SKÖN SÖNDAG!!

Kommentarer

  1. Åhhh, ha de nu så härligt. Italiensk glass e ju bara sååå god.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Åhh, italiensk glass, smaskens! Och Verona har jag oxå varit i, vid två olika tillfällen, det är en fin stad tycker jag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg