Ciao bella del IIII...

På tisdagsmorgonen vaknade vi upp till SOL !!!
Helt fantastiskt!!

Efter sedvanligt mys med hästar, katter o hundar så bad jag om skjuts tillbaka till Gardasjön o jag fick en helt fantastisk dag där. Jag var där fr 13- 18.30. Helt ljuvligt!!!
EN fot fick bada i sjön, det var minst sagt kyligt!! :)

Hittade flera små inredningsbutiker, speceriaffärer, allt man kan tänka sig.
Så mysigt o ljuvligt skönt i solen!!




Härligt sitta på en uteservering i solen !! :D


Å en sista glass var jag ju TVUNGEN att att äta.... :D


På onsdagen så var det bara frukost, dusch o packa det sista, ner till stallet o gosa häst, katt, hund för sista gg. Jag fick skjuts till flyget strax ef lunch så jag var där ca 1 3/4 tim innan jag skulle lyfta men det gick snabbt.

När jag landade så fick jag uppfattningen att det inte var så stor men det var den. Ja, kanske inte som de i Tyskland men dom hade runt 20 gater iaf. Vi lyfte som planerat, fick en mycket trevlig tysk bredvid mig på planet. Det finns faktiskt trevliga tyskar....

Anlände till Düsseldorf som planerat men det är ena jäkla flygplatser i Tyskland. Stora åbäken att irra omkring i... Letade i säkert 30 min ef en riktig middag innan jag till slut gick in i securityarea men jag fick nöja mig med en varm panini.

Planet lyfte som beräknat till Köpenhamn, hamnade mittemellan en tysk o en dansk som pratade SVENSKA med varann :D

Inte riktigt vad jag räknat med. Men vi hade så roligt, det var ena skojsiga herrar!!

Kan säga det satt en superstar ombord fast jag hade/har ingen aning om vem det är.

Medina, en dansk stor artist m sitt band satt 4 rader längre fram, dansken berättade det för mig.

Ankom Köpenhamn som planerat, fick mitt bagage snabbt, ner på perrongen, då var kl 20.44.
20.46 kom ett tåg till Lund så där hade jag flyt minst sagt!!
Syrran hämtade mig o hem o äta lite middag så var resan slut....

Kul att ha varit där o hälsat på henne även om det blev en snabbvisit. 
Hon hade tänkt åka hem ef sommaren men nu har ytterligare en svensk tjej fr Eskilstuna kommit så hon stannar nog ett år till....
Hon som skulle var där i 3 mån....... :D

Så kan det gå.........

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Igår var jag i köket på heltid för 1a gg, det var kul. Vi hade trots det isande disiga vädret matgäster hela dagen faktiskt. Så roligt när dom dels säger att -Det ser sååå gott ut å sen tackar för den supergoda maten!! Sen e-middag så sprack det upp o solen kom fram en stund men när jag åkte hem strax ef 18 så var dimman tillbaka. Lika mjölkig utsikt idag...... Men det kan va kylan som släpper fr backen kanske som gör dimman.

Fortf lika jäkla ont halsen.. :( Börjar gå ut mot öronen men det brukar jag få tyvärr.
Ingen feber åtminstone, man får vara tacksam för det....

En matlista har jag lyckts knåpa ihop, nu är det ordning på torpet igen:

Mån- Pot.plättar, bacon, ägg
Tis- Ris, korv stroganoff
Ons- Stekt gäddfile, pot, remouladsås, broccoli.
Tors- Pot.soppa, belgisk våffla.
Fre- Kycklingwok m nudlar
Lör- Bakad pot m kesoröra.
Sön- Filepanna, ris/klytpot varma grönsaker.

HA EN BRA MÅNDAG!!



Kommentarer

  1. Åååååååh, vilka ljuvliga bilder!! (och tack för menyn som vanligt)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, har varit vid garda sjön för många år sedan, där är vackert.
    Jasså hon stannar ett tag då, tur att det inte är så långt till Italien.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Härligt att få höra om din tripp. Så kul det måste vara att få jobba med det du gillar! Sitta i kassa vet vi ju inte är så skojjsigt...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ojojojoj!! Här har jag verkligenmissar en hel del!

    Tack för alla fina bilder från din resa! Vad otroligt härligt du verkar ha haft det. Synd att du nu verkar ha fått ont i halsen! Jag gjorde ocksånsånen dag - pratade om hur otroligt lite vabdagar jag haft genom åren. Då åkte båda mina gillar på influensan. Grattis till tjejen på14 årsdagen.

    Hoppa din dag blir bra! Kramar

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att se bilder!! Ser jättefint ut!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Vi var på vår bröllopsresa i Garda, det är så vackert där!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg