*gääääääsp....*



Kom alla hem ordentligt inatt??
Ingen som fick motorhaveri el krockat med nåt annat flygande väsen ;) ??

Nä, det var tur det... :)

Långfredag idag.... Den tråkigaste dagen när man var liten, absolut inget hände.
Idag blir det inga större grejer för mig, är trött ef gårdagen, jobbade 7 tim m 15 min rast. 
En tur till affären för det allra sista ska det bli men det är det enda. Imorrn ska jag laga mat till söndagens Påskbuffe, bara koka skinkan ikväll.

Syster + gubbe dyker upp under dagen, barnen är på sitt håll så jag är alldeles allena.
Lugnt o skönt alltså!!
Nä, dom är stora så det är ingen fara....

Intensiv dag på jobbet igår, iaf för mig...
Jag är ju inte så van vid den sortens försäljning med råa livsmedel, mycket att tänka på. Att alltid ha handskar el plastpåse på handen när man hanterar de råa fisken. Kassan är inga problem, att väga godis/frukt el fisk är samma sak, bara priset skiljer sig. Men vi serverar ju alkohol då hon har fullständiga rättigheter o det är jag inte van vid.

Ingen alkohol före kl 11 på dagen, all alkohol måste öppnas vid kassan. Vin ska hällas upp i glas osv, olika styrkor på ölen,  lite meckigt men det kommer. Innan har jag bara behövt bekymra mig om att dom är 18 år o ta betalt, sen har dom fått göra vad dom vill med sin öl... :) Å andra sidan ska jag inte hantera det så mycket, på mån ska jag börja med maten. Hade nog inte blivit så bra om jag skulle varit där dessa dagar då det är mest intensivt för att jag inte är van o o-snabb!! Hon som är i köket är sjukt snabb men hon har mååååånga års vana kan jag säga..

Börjar kännas dax för frukost....

HA EN SKÖN LÅNGFREDAG!!

Måste dela med mig av denna klockrena text:

Vi kvinnor är änglar….tills någon förstör våra vingar. Då flyger vi vidare på ett kvastskaft. Ingen jävel ska säga att vi inte är flexibla! Glad påsk!!!


Kommentarer

  1. Ehh..och den som förstört vingarna inser att den har ett problem ;)...

    Glad påsk påre me :)

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag drömde sådana vuxendrömmar hela morgonen att det var som om jag varit på Blåkulla på riktigt *rodnar*

    SvaraRadera
  3. Du lär dig säkert snabbt på jobbet! När man tycker nåt är roligt så brukar det gå undan!

    SvaraRadera
  4. Blondie - har läst ifatt i din blogg.. Har ju varit lite 'borta' och upptagen jag.. Lycka till på jobbet och jag håller tummarna för intervjun!! Skall bli kul att se om det blir något!! *ler*

    Hoppas din påsk blir kalas och att du behåller lite av blåkullahäxan i dig ;) Många kramar

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med intervjun!!!
    Mycket roligt på gång ... nytt jobb, snart Italienresa och kanske tävling ...!!!
    Ha en riktigt skön helg!/Mormor

    SvaraRadera
  6. Ja du snappar nog upp det där snart. Du verkar vara en sån som klarar av just den där typen av grejer snabbt och bra.

    Sanna ord om vingarna.

    SvaraRadera
  7. Tror att du snart är snabbast av alla, du verkar ha fart i dig i allt du gör!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg