Kort meny.....

.......denna veckan..
Befinner mig ju som bekant i Italien på lör emiddag!!
Tju'huuuuu..... :D

Tis- Stuv.makaroner, korv
Ons- Stekt fläsk, pot, löksås
Tors- Fisksoppa, belgiska våffllor 
(om jag får mitt belgiska våffeljärn tills dess.. :)  )

Åt den ljuvligaste varma fisksoppa igår på jobbet, så underbart god!! Ska försöka återskapa den på tors kväll med hjälp av de ingredienser jag fick uppräknade av henne.

Inhandlade på impuls faktiskt ett Belgiskt våffeljärn på nätet, i vanliga fall är dom ganska dyra men detta kostade 319 kr så jag väntar på det idag el imorrn. Belgiska våfflor är gryyyyymt goda!!! 
Spec med lite glass o sylt :)

Gårdagen var hyfsat lugn men kommer folk så kommer 15 pers på en gång :(
Kan dom inte sprida ut sig lite?? :)

Tog bort påskpyntet igår kväll, diskade ef herrarna i sön kväll :( ,har dammsugit idag. I emiddag o imorrn måste jag baka till 14 års dagen nästa lör, den 21a. 

Idag ska vi laga mat o göra färdigt o fylla på förråden inför säsongen, en o annan kund/matgäst kanske dyker upp oxå. Är verkligen kul att jobba där, ett gäng sköna "damer" i varierande åldrar fr 58 - 17!! Stämningen är rå men hjärtlig, som det ska vara!!

Var grymt trött igår kväll så jag får läsa ifatt er andra ikväll, slutar ju redan 15 idag.

Regnet strilar , +3.5C, så det är lagom kul start på påsklovet för barnen... :(

HA EN BRA TISDAG!!


Kommentarer

  1. Ja, belgiska våfflor är mkt godare, för de blir aldrig för blöta utan håller krispigheten bättre.

    SvaraRadera
  2. Hur gör man en belgisk våffla undrar jag. =)

    Jag tog också bort påskpyntet igår. Alla dun ute t ex innan regnet kom.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg