Regn, regn, regn.....

..... så booooooooring!!!
Tyvärr så har sommarvärmen i Italien försvunnit o ersatts av liknade vårt väder fast +10C varmare...
*grrrrmuttermuttermuttergrrrrr...*

Hade hoppats på sol, värme o lite solbränna men det får jag nog se mig om i stjärnorna efter... :(

Igår fick armmusklerna jobba på jobbet :)
Knådade ihop 5 st långpanne-pajdegar  för hand. Under sommaren får dom pajdeg fr ett lokalt bageri i närheten men denna årstid gör dom det själva. Bakade ut 5 st långpannor med laxpaj som jag ska smaka en bit av idag när vi ska paketera det.
Hade en del matgäster under dagen så jag lagade även lite mat.

Fortsatt med min fisksoppa när jag kom hem, smakade nääääääääästan som den på jobbet,  med lite justering så ska jag nog få till'et :)

Dom Belgiska våfflorna blev himmalens så goda!! Rent lisvfarliga med lite vaniljglass o en aningens lönnsirap till. Gjorde Johan Sörberg's recept o det var bra. Fick ut 15 st, hade nog blivit 16 om jag inte spillt o drillat o det hade pyst över... *suck*..

Svårt att veta hur mycket smet man ska ha sådär 1a gg......
Fortsatte med en långpanna av Kärleksmums sen var det bara en dryyyyyyyyg disk kvar men det gick det oxå. När jag kommer hem fr Italia så får det bli brödbak igen när hennes kalas är över.

Nu ska jag sortera ett berg som Mount Everest av tvätt för ikväll har jag stortvätt. 
Jag rensade bland vinterkläderna för ett par veckor sen när vintern i mitt tycke var över.
Men det tyckte inte den uppenbarligen för den återkom ju med besked under påsken.. :(
Samt städa...

Ska till banken oxå, det är ju  kvällsöppet idag. Ska växla in till 50E o 100 dkk. Bra med lite cash om jag vill ha nåt på flygplatserna så jag slipper dra kortet för småsummor.

Besökte ju fk igår o tamigtusan, var inte blanketten RÄTT ifylld??
Men det var ju strålande... 

HA EN STRÅLANDE DAG!!

Mina belgiska våfflor.. :) 
Frös in resten som blev över, ska försöka rosta dom i brödrosten nästa gg nån vill ha en. Får se hur det blir. En sån våffla med t ex svampstuvning skulle nog inte va så dumt som förrätt nån gg..


Kommentarer

  1. Vad härligt att du ska till Italien. Håller tummarna för att vädret vänder så du får lyxa till det med rejäl sol.
    Min Midi åker till Italien i mitten av Maj med skolan. Ska träffa och bo hos den Italienska klassen som besökte dem förra månaden.
    Ha en finfin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med våfflor. De där såh riktigt goda ut!

    SvaraRadera
  3. Attans att du inte bor närmre...kramis Diana

    SvaraRadera
  4. Tusan vad duktig du är. De såg himla fina ut du.

    Regn i italien är säkert inte lika surt som regn här =D

    SvaraRadera
  5. Men vädret hinner fixa till sig tills du ska åka.
    Så mycket goa grejer du har omkring dig,
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg