Livet återvänder.......

... så sakteliga iaf....

Var ledig igår o det var skönt.
Ledig å ledig......

Hade fullt upp hela dagen med tvätt, städning, telesamtal av den tråkiga sorten (a-kassan), lämnade min deklaration, utförde div andra ärenden o avslutade kvällen med att baka 54 st kardemummabullar.

Måste varit ena jäkla jästsvampar i jästen som de jäste :)

Mannen dök upp sent igår kväll med 2 st hundar så nu e lilla Sockerpärlan här igen...
Hon har börjat löpa nu så han tog hanen med sig på lite småjobb han skulle utföra idag.

Jag ska jobba hela helgen tom tisdag så dom får vara ölänningar i några dagar nu.

Härligt väder igår med VARMA vindar... :)
Morgonen började fint men nu är det mulet, ska bli kul att se hur mycket gäster vi får idag.
Resten av helgen t o m tisdag skulle ju bli fin sas det.

Let's dance alltså......

Hur kan man rösta ut Pernilla W till förmån för Camilla H??
Men CH får väl sympatiröster antar jag men hon gjord en jättebra wienervals.

Hyse'n glänste inte lika mycket igår som han gjort tidigare men jag tror att fartfylld dans är hans bästa grej s a s.

Ikväll spelar Sannex i Växjö men vi kom överens att skippa det. Jag vet inte när jag slutar, beror på hur mycket folk det är o sen den minst sagt jävliga förkylning jag dras med o dessutom 2 tim körtid så det får vara.
En annan gång.... 

Jag säger bara Halleluja , prisad vare antivirusmedicinen Aciklovir...

Dök ju upp en stor blåsa på överläppen i tis natt, jag snabbt som tusingens till apoteket på ons morgonen o hade tur att jag hade uttag kvar.
Tog 2 direkt (det talar vi inte om för nån..) o sen är det 5 om dan i 5 dagar.
 Blåsutvecklingen stannar av direkt o börjar torka ut så tack o lov för den, trodde inte det var sant 1a gg jag provade det...

I vanliga fall brukar det handla om 2-3v av smärtsamma blåsor o fult köttsår till slut , nu syns det knappt.

Så bara jag kunde bli av med den f-bannad rethostan som kommer i attacker så vore livet rätt ok....
Men det ger väl sig så småningom...

Vad ska ni andra hitta på denna Valborgshelg??

HA EN SKÖN LÖRDAG!!

Kommentarer

  1. Aci..vadförnågot??? Berätta!! Jag har hela mitt liv drabbats av enorma herpesblåsor. Som blir stora köttiga sår. Och gör att jag inte kan öppna munnen ordentligt och alla äcklas av att titta på mig.. Suck. Finns det verkligen något som hjälper?

    Hoppas att du snart mår bra L.Och att din helg blir bra!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. I dag var vi och tittade på katter och resten av helgen går åt till valborgsfirande. Dottern är scout och de anordnar brasa med tillbehör så det ska förberedas, genomföras och sen städas efter, tre dagars arbete...

    SvaraRadera
  3. Nu får du bli friskförklarad snart, jobbigt med sådan hosta.
    Jag går på o jobbar i natt o i morn natt, så inga problem med vad jag ska göra i Valborg.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har missat; äger du café el du jobbar på ett? Du verkar ju vara hejare på bak :). Krya på dig!! Helgen bjuder på fix trix kräftor å värme :). Kram!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg