Sköna Maj välkommen.....


Då är Valborgsmässoafton kommen, den dag då våren är här på allvar (??)
Här skiner solen men nån direkt värme är det inte kan jag påstå....

Om det blir nån eld ikväll el inte får bero på vädret. Är det fint kanske vi går upp till slottet men vi har varit sjuka bägge 2 så jag har ingen lust o stå å frysa mitt a** av mig vid en eld...
Förvisso kan man få frostskador på ena sidan av kroppen o bli stekt på den andra men iaf... :)
Annars får det bli firande via tv:n ist!!

 Ska iväg o jobba kl 11-18 idag, igår kom de 1a matgästerna strax ef 11 o de sista runt 19 så det var fullt upp hela dagen. Idag vet jag att jag slutar 18 iaf!!

Veckans matsedel har jag knåpat ihop :

Valborgsmässoafton: 
Helstekt innanlår av rådjur, klyftpot, sallad
Kladdkaka m grädde o jordgubbar

Tis: Fiskburgare
Ons: Stuv.makaroner o köttbullar
Tors: Köttfärssoppa
Am.pannkakor..
Fre: Ris, kycklingfile´, sallad, sötsur sås
Lör: Piroger, sallad
Sön: Lufsa

Man blir helt vill om dagarna, sön igår, måndag idag, söndag imorrn å så e de onsdag hux flux.... 
Inte lätt att hänga med i svängarna...
 Men nu måste jag diska, bädda, duscha å iväg......

HA EN TREVLIG 
VALBORGSAFTON!!

Kommentarer

  1. Härlig meny som vanligt! Ha en trevlig sista april (så heter det hos oss och majbrasa)!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick en fin Valborg. Inte för att jag firar den särskilt, men andra gör förvisso det. Ingen brasa för mig heller..

    Härligt med en kortare vecka - eller en längre helg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt!! Då får vi svänga inom när vi skall t Öland :D. Här vääääärme ... Ena grodan badat ute första gång, jag tokvarm i shorts å linne ... Idag blir d pastasallad t lunch - varm mat skulle vara plåga ;) ... Hoppas ni får värme snart!! Kram :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg