God fortsättning....

... på Påsken får jag önska alla!!

Gårdagen gick i 190 knyck så jag hade överhuvudtaget inte datorn på men idag är det lugnare.
Ett snöande o stormande utan dess like var det igår, helt makalöst. Vet inte om jag nånsin sett sånt oväder en Påskafton i April?? Körde dessutom till Kalmar för förberedelser till aftonens middag men det gick, 50 knyck på bron var gårdagens hastighet. Den är ju justerbar ef trafik o väderförhållande. 

Imorse var det -2.2 men solen skiner så jag hoppas på en vacker Påskdag. Tänkte på mina stackars arbetskamrater i affären/restaurangen, de hade nog inte många kunder igår i snöstormen...

Gårdagskvällen slutade i sängen 5 i 10  ef god (en aningens för mycket....) mat o lite tv-tittande.
Jag sov nog innan klockan passerat 5 ö 10...

Nu ska jag baka en sockerkaka, insåg att det var råa äggulor i min apelsinmousse till kvällens tårta o det tål inte en person ikväll. Men sockerkaka kan han äta så det får bli en skiva sockerkaka med grädde o persikoskivor för honom. Annars trodde jag tårtan var ett lyckat drag för alla pga de som är glutenintoleranta men se då var det nå annat ist.... I möjligaste mån försöker jag laga mat så alla kan äta inom rimliga gränser iaf....

Efter middagen ikväll är det dans på Sandra, hela gänget ska dit. Favoriterna Sannex tillsammans med Black Jack spelar nonstop så jag får skaka av mig lite Påskmat. Men jag får åka hem inatt, börjar jobba kl 10 imorrn förmiddag, ska vara med o förbereda en timme innan öppning. Jag ska ju börja med maten imorrn, sen får man se hur mycket matgäster det blir Annandag Påsk.

HA EN TREVLIG PÅSKDAG!!


Kommentarer

  1. Hej!
    Nu är jag här.... får se om jag kommer att fortsätta eller om min bloggvila gjort att inte suget finns kvar....
    Ha en underbar danskväll!
    Kram Shine

    SvaraRadera
  2. Kul sätt att jobba bort lite påskkalorier! Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Ha så kul på dansen! Och katten älskade fisken!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg