Nedräkningen har börjat...



...inför årets midsommarfirande.
När jag körde hem genom Köpingsvik så såg jag en ökad mängd av befolkningen.
Å för att inte tala om ICA i Borgholm.....
*suck*..
Men nu sätter jag icke min fot i affären före söndag..

*Handlat- check
*Diskat-check
*Städat det sista på golven-check
*Vikt torr tvätt-check..

Så nu kan de bli mi'sommer om det vill.... =))

Har haft ett par hyfsade dagar på jobbet, igår var det rätt snärjigt vid lunchtid men idag lite lugnare.
Igår ett underbart väder, idag 10C svalare o mulet..
Så man märker hur väderberoende det är..
Igår efter jobbet så åkte jag-vi ner till sjöbo'n o klippte gräs o grillade korv.

Idag har vi fyllt upp allt till brädden å lite till inför morgondagens stora inköpsdag av fisk o div delikatesser.

Imorrn kväll dyker syster + gubbe upp.
I övr blir jag ensam, min vän åker till bekanta i Dalarna o barnen åker till Gotland med sin pappa.
Jag hade mer än gärna åkt med till Dalarna men jag ska ju jobba..
Gör lika "ont" varje gg, att behöva vara hemma ensam för att jobba när andra är lediga fr jobbet o kan åka iväg elr för att jag inte har råd att åka med på vintern t ex söderut..
Men så är det..

Nu får det bli en dusch o sen soffan o lite tv..

HA EN SKÖN AFTON !!


Kommentarer

Populära inlägg