Midsommarafton...


... 2013 är inledd...
Denna magiska dag/natt...
Årets allra, allra ljusaste dygn..
För imorrn vänder det..

En helg som kan vara alldeles underbar men som oxå kan vändas till svartaste sorg...
Tänker på när en ung man blev knivhuggen på en mörk plats i Köpingsvik för några år sen.
Hur den som gjorde det släckte ett liv o förstörde sitt eget för all framtid.
Hur man överhuvudtaget kan få tanken att ta med sig en kniv ut på allmän plats??

En helg som är så förknippad med glädje, fest, kärlek o sammanhållning.
Men som för många slutar i fylla, bråk, förstörda saker, sargade själar, brustna illusioner, ångest över den helg som varit...
Allt pga av för stor mängd alkohol...

Jobbade heldag igår.
En intensiv dag om än att allt gick smidigt o inga missöden inträffade.
Åkte ner till graven ef jobbet med en bukett midsommarblomster men igår var det tungt..

Åkte till mina föräldrar o träffade syster + gubbe ett tag.
Åkte hem o hade en del planerat men av det blev det intet..
Det blev soffan o datorn ist så jag får ta det idag..
Såg lite bilder på fb härifrån Bghm o tänkte ta cykeln neråt hamnen men å andra sidan är det inte så kul att vara ensam o beskåda det.

Ledig idag, ska träna först, en löptur o sen ett arm-bröstpass på gymmet.
Hem o göra mig midsommarfin...
Tänkte strosa lite nere på stan, vet inte när jag var nere bland affärerna sist??
Trots att jag bara bor 100m fr huvudstreetan så blir det inte av.
Å jag har ju jobbat o tränat de tider när det är öppet så det är inte så konstigt kanske..

Inga större utsvävningar till kvällen, måste i säng i hyfsad tid, ska ju jobba imorrn.
Å det blir en sinnessjukt stressig dag..

Så nu blir det dagens blad i sängen en stund, sen ska jag förbereda gubbröra o lite annat.
En löptur i Slottsskogen-garderobstrappan-alvaret får det bli efter det...

HA EN FIN MIDSOMMAR !!
Å ta det lugnt med alkoholen..





Kommentarer

  1. Usch, förstår att vissa dagar är tyngre än andra.. Hoppas det inte var alltför tungt att jobba i dag? Jag hade en väldigt odramatisk midsommardag! Den bästa på länge... *ler*

    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg