Måndag...



... fast "söndag" i min lilla, stackars hjärna =))
Har ju varit ledig sön-mån o det ställer till det i hjärnan lite =))

Att jobba i lör visade ju sig inte vara nån större miss då regnet stod som spön o backen heeeeeeela dagen !!
Igår var det varmt men inte direkt soligt men idag har solen lyst med full styrka, dock en aningens dis men ack så varmt o skönt !!

Startade dagen med 45 min landsvägsåkning på mina inlines =))
Då kommer man rätt långt när man kan "stå på" lite o få upp hastighet.
Inom stadsgräns kan man inte få upp så hög fart..
Funderade på om jag kunde få fortkörningsböter utanför ett dagis jag åkte förbi =))

Smarrig frukost ef inlinesturen =))



Skurade ju mina 2 stora soffmattor i ett garage i lör kväll ef jobbet.
Idag har dom torkat det sista, det gick med en hiskelig fart ute i den heta solen.
Jag har legat 2 tim å 45 min i en solsäng men fick ge mig då.
Det var strängt i hettan då å det var nog tur jag avbröt då, det känns i ansiktet nu..

Fixade lite god lunch o sen åkte jag hem.
Har lagat o ätit god mat i helgen =))
I lör tog vi hämtmat, Thai..
Så makalöst gott ef att ha jobbat o sen skurat mattor !!
Jag åt kyckling m jordnötssås å ris förståss =))

Igår var det grillpremiär för mig iaf =))


Hasselbackspot, fläskytterfilé/skinksnitzel, sallad o hemgjord ajjåliii... =))


Ajjåliii :

1 äggula
1 tsk fransk senap
1 vitlöksklyfta el ef behag..
1 dl rapsolja
salt-vitpeppar

Ha ingredienserna rumstempererade.
Vispa med elvisp äggula, senap o vitlök.
Tillsätt oljan droppvis till att börja med o sen i en tunn stråle.
Smaka av med salt o peppar.


Till efterrätt hade vi sockerkaka med citroncreme o marinerade jordgubbar:


Citroncremé:
1 dl turkisk yoghurt
Lemon curd

Rör ihop till önskad smak av citronen o låt stå kallt.

Marinerade "gubbar":

Ett gäng "gubbar"..
Strösocker/råsocker
(jag tog lite av varje..)
Limeskal + lite saft

Skär "gubbarna" i mindre bitar.
Strö över lite socker, riv över lite skal av limen o pressa över lite saft.
Låt stå kallt o safta till sig.
Smaka av innan servering om det behöver "justeras" med socker el lime..

Servera med en skiva sockerkaka, citroncremé o marinerade jordgubbar.
Så ljuvligt gott o lätt ef en grillmiddag =))

Har bokat tvättid till kvällen, måste tvätta mina arbetskläder, dags igen kl 10 imorrn.

På fre är det DANS~~~
Till bästaste Sannex !!
Å det är nära, bara över bron till Skälby Loge..
Om inget annat inträffar förståss...

Men vad jag saknar Wahlströms... "snyftsnyft.."
Somrarna är inte desamma längre ute på dansbanorna.. :(



HA EN FORTSATT BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Ser att du haft härliga lediga dagar! Bra! Det skall man ha!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg