Gnäll-Sverige....

Nu måste jag gnälla.... :((
På alla som GNÄLLER..... :)

Sverige är ett jäkla gnäll-land ibland, jag blir så trött på det..
Är det inte det ena så är det det andra men inget blir bättre av att gnälla...

Vi har ett älskat objekt att gnälla på här på ön o det är våra kära, kära Ölandsbro o alla dess renoveringar som skapar köer o tar fram det sämsta ur människor.
Sista 2 mån har det varit EXTREMT !!
De har bytt beläggning på vägbanan o det klart att det tar ner farten, minskar framkomligheten osv.
De fräste bort all den gamla beläggningen ända ner till betongen o la sen på ny.

Detta höll på ca 3v, dels pga regn så dom fick avvakta för att det skulle torka.
(Jag vet inte hur det funkar..??)
Detta gjorde att det kunde ta upp till 1½ tim att ta sig till fastlandet o vice versa.
Å det tog inte 2 dagar förräns gnället var igång...

Hur dåligt skött det var, att dom inte kunde bättre o "fixa för helvete köerna så vi kommer fram.."
Det sattes ändå in gamla färjor för att transportera folk till o från fastlandet.

Men vad är alternativet??
Spränga brohelvetet o återgå till 60 talet med färjetider att passa osv..
(Tur jag inte ska föda fler barn...)
Varför kan inte folk acceptera att man måste göra vissa renoveringar??
Jodå, jag vet, sista 5-10 åren har det varit ständiga renoveringar, bron började byggas för 46 år sen i sept (när jag var 2 mån gammal..) o stod klar sept -72.
Då blandades cementen med det det bräckta saltvattnet, man begrep inte bättre på den tiden elr så var dom snåla.
Så armeringen har ju rostat..
Alla renoveringar har kostat den totala kostnaden då, många, många ggr om...

Men kör inte över om du inte måste när det är som värst.....
Har man ett jobb, så åk tidigare, man är ju medveten om det..
Vila i bilen ist för att hetsa upp sig..
Annars kan ni paddla över sundet..

Nu är det ett jäkla tjafs om skarvarna..
Att dom är för djupa med nya beläggningen o det skakar i bilen när man kör över.
Men kör saktare då för helvete.. :((
Inte vet jag om den nya beläggning "sätter" sig o sjunker så småningom men sluta gnäll för helvete..

Likaså är det ett jäkla gnällande på reklamen i tv'n...
(Tack Åsa..)
Men ingen gillar tv-licensen..
Que??
Jag tycker det är en uråldrig kvarleva som borde slopas, vi betalar tillräckligt mycket skatt ändå.
Eller inför reklam-tv i varje kanal..
Gå på toa, kolla fb, betala räkningar, stryk lite tvätt elr vad faan som helst under tiden reklamen pågår om man tycker det är outhärdligt..

Jag går inte till mataffären kl 4 en fredagseftermiddag elr en eftermiddag överhuvudtaget vid den tiden oavsett veckodag på sommaren, jag vet vilka tider jag kan gå dit för att slippa köer.
Likaså gäller det Minuten..
Vi som bofasta på denna ö vet vilka tider det är köer o när det är mindre risk för det.
Utnyttja det då !!!
ICA har öppet 7-23...
Det krävs bara lite, lite planering...

Slutgnällt.. =))

Jag är ledig idag o solen lyser med sin frånvaro...
I ons blev jag dränkt i regn när jag var ledig o idag är det mulet..
Ingen idé att gnälla, vädret kan man inte påverka..
Men det är trist när man e sån soldyrkare som jag...

Ist ska jag städa av lite, svabba toa, byta handdukar, byta sängkläder när jag ändå inte kan ligga ute.
Har tvättid kl 12 så jag blir av med det direkt, kan kanske börja lite innan.
Funderar på en tur till storstan Kalmar, skulle behöva div grejer.

Bl a ett par nya dansskor..
Underbara danskompis H hade ringt mig när jag jobbade igår så jag ringde upp när jag slutat.
Jo, då skulle dom åka till "Sverige dansar" i Västervik o dansa till Sannex men dom skulle ju åka när jag körde fr jobbet så det fick jag avstå :((
Men jag får ta igen det nästa sön i Mörrum.

Nu är mina silver-svartrutiga dansskor helt slut.. :((
Kommer nog aldrig hitta ett par såna igen.. :((
Såå läckra o så perfekta att dansa i..
"suck..."
Återkommer med ev shoppinginköp..


Jag BORDE ta en rejäl löprunda i Slottsskogen o Garderobstrappan o sen ett arm-bröstpass på gymmet.
Men är trött i ben o rumpa ef gårdagens pw o benpass :))
Men nåt får det lov att bli iaf...

Har en filt ligger i bilen, får ta med bikinin om det spricker upp när jag är i Kalmar o åka o lägga mig en stund nånstans isf.

Shoppade denna söta klänning fr Haléns i början på veckan...


Inte riktigt min vanliga stil kanske men den är ljuvlig i både material o på kroppen.
För att bryta det sockersöta så kan man adda nåt "nitigt" t ex en döskallering elr nåt annat "hårt" smycke.
Just den kombon gillar jag, när mjukt möter hårt..

Men den är....ööööh....ganska kort... :))
Så ant ett par präktiga mormorstrosor elr ett par hållainkärringfläskettrosor elr ett par riktig korta hotpants under på dans.. :))
Vill bespara min omgivning att flasha rumpan för dom.. :))

Nähä, hur var det nu??
Skulle jag ut på en runda??

HA EN BRA LÖRDAG !!

Å till sist...



Kommentarer

Populära inlägg