Midsommar 2013..

... är över.
Den lugnaste på flera år här på Öland.
Åkte en sväng genom Köpingsvik vid halv 10 tiden igår kväll men det var ganska stilla.
För 5-10 år sen så vällde folkmassorna fram men det ändrades efter mordet -09.
Det var som om luften gick ur då..
Det hade trappats upp under några år för att slutligen brisera det året.

Idag är dagen då många vaknar med ångest..
Ångest över att inte hitta alla prylar när man ska packa hem, över borttappade saker, även själen kanske har tappats bort i ruset..
Börja packa ihop för att åka 20-30-40 mil hem kanske..

Har alltid varit tacksam över att ha haft min torra varma säng att gå hem o lägga mig i även om vädret var bra förutom midsommaraftons förmiddag med störtregn o åska.
På aftonen blev det ett alldeles fantastiskt väder, så varm o skönt.
Kanske åskan behövde ladda ur det för att det fina vädret skulle komma.

Jobbade ju 10-17 igår.
7 extremt intensiva timmar..
*puh..*
Jag tog en tekaka med skinka o ost o en cola light vid kl 12-12.10, sen satt jag inte ner förräns jag satte mig i bilen vid 17.
Vid 13.30-14 hade vi ca 10m kö utanför dörren o ca 1 tim väntetid på att få en fish&chips...
Som tur var hade vi en trubadur som kunde underhålla under tiden.
Men allt flöt perfekt men nån enstaka småmiss bara o det är bra gjort med sånt tryck på köket.

När jag kom hem var det grillade köttet precis klart så det var bara att sätta sig till bords o äta.
Det smakade bra efter endast en tekaka sen morgonen =))


Till efterrätt hade jag gjort Nötchokladdröm..


Cykel har varit färdmedel genom stan dessa dagar.
Har haft kameran med mig o fotat lite...

Fina bilar har glidit runt i Byhåla under helgen..

En Cadillac -59 bl a...


Även båtar modell större har legat i Borgholms gästhamn..
Har nog knappast sett en större båt vid kaj..



Å här ligger vi som lånat pappas båt för att fira midsommar på Öland..


3 små midsommarfirare av stillsammare slag...



Midsommarafton kl 20.30, Kapelludden Borgholm.


Igår cyklade jag ner till Strand Hotell för att lyssna på Rydell & Quick..


Det var sagt att de skulle börja kl 21 men 22 hade de ff inte börjat o då gav jag upp...
Jag satt ju utanför på muren längs sjökanten men det var en å annan som ville in på Strand..

Kö vid östra entrén...
Kön ringlar sig alltså förbi synfältet i kameran.. =))


Kö vid västra entrén..


Västra sidan ut mot sundet av Strand Hotell..


Vårat gamla kallbadhus..
Sönderstormat, nerbrunnet men alltid uppbyggt...
En monument sen badortstidens Borgholm...


Å där går solen ner Midsommardagen 2013...


Denna dag blir stillsam..
Jag är trött i mina ben så jag hoppar träning idag...
Nu blir det frukost på balkongen i solen, det är soligt men rätt blåsigt med tunna skyar på himlen.
Hoppas kunna sitta en stund i brassestolen o njuta av solen.
Även om det är lite molnskyar tar ju solen ändå.

Imorrn är det jobb 11-19, vi ökar öppettiderna med en timme nästa vecka,ytterligare en timme veckan därefter.
På onsdag är det marknad så då ska jag va ledig, gå på marknad med barnen, iaf tonårstjejen hoppas jag.

På ons kväll är det musikunderhållning i Nybro som jag tänkte åka på.
Wizex spelar på Kvarnaslätt, det är en slags hembygdsgård/park så regnar det inte så tänkte jag åka dit.
Man får ta tillfällena när de dyker upp nåt när man som jag inte kan åka iväg denna tiden.
Man får ta utflykter i närområdet när de kommer..

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg