Skolavslutning...


... är det idag för tonåringen, hon slutar 8e klass...
Mulet, svalt o regnet hänger i luften..
Känns det igen??

Efter sista dagarnas rena värmebölja kunde det väl få ha fortsatt 2 dagar till, sonen slutar imorrn.
Så imorrn är det den allra, allra sista skolavslutningen för mig i kyrkan.
Lite vemodigt.....
Har gått på några stycken de sista 15 åren sen äldsta dottern började skolan.
Högstadiet håller sina uppe på Slottet.

Jag har bara tränat, städat, jobbat å städat igen de sista dagarna.
Å det fortsätter även idag..
Jobbar idag för 7e dagen i rad men imorrn är jag ledig, jobba lör, ledig sön..
Sen vet jag inte mer..

Är sliten i axlar o nacke, la mig på spikkudden igår när jag kom hem o somnade till en liten stund, ca 30 min.
Men när riktiga högsäsongen sätter in kommer diskare som tar hand om all disk, det är det som sliter på mig.
Att bära all disk, det är tungt kan jag säga.....
Idag kommer nån ny nisse så idag slipper jag större delen av det.

Nu har dom fått upp 3 torn, 2 med vingar så nu går det framåt med vindkraftbygget.
Det är liv o rörelse i den lilla hamnen, det är roligt....

Ikväll ska jag baka tårta till morgondagens skolavslutningskalas..
Nöttårta med chokladkräm som imorrn ska dekoreras med grädde, "gubbar" o nektarinskivor..

Men nu är det frukostdags, tyvärr inte på balkongen idag.. :(
Å sen ska jag städa lite innan jobbet..

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

Populära inlägg