Halva året....

.. har passerat vid midnatt...
Då är det 182.5 dag kvar till nyår.. =))

Tänk vad ett par rader på fb kan förgylla en halv dag, en hel kväll o natt???
En av mina LS-kompisar skrev att dom skulle på LS på Skirö.
Då namnet klingade lite bekant i bakhuvudet så kollade jag upp det.
Yiiippiiiiiiiiiieeeeeee !!!
Låg inom räckhåll för en kväll för mig !!

Jesus amalia vilken fart det blev =))
Hårpolarna slängdes i håret, på datorn gick LS, fixa snygg, läcker makeup, på med kläder o iväg.

Först in till Hansa City i kalmar.
Å även där log priserna mot mig =))

Ett par ballerinas för 99 kr, ord pris 199 kr på Skopunkten !!


En splitter ny mascara som precis släppts på marknaden fr Lumene..
Endast 119 kr.. =))
"Truly bold and curve"



En bra ansiktscreme fr L'Oreal, nedsatt pris, kampanj på den.
Å lite annat.....

Styrde kosan mot Skirö...
Snacka om mörkaste Småland... 'puh'
Kilometer efter kilometer utan ett hus o rätt som det är dyker det upp ett jävla hus ute i ingenstans o sen är det kilometervis med skog igen..
Nä, skogen kan jag klara mig utan, en gg öbo, alltid öbo.. =))
Räcker med Rälla-skogen för mig att plocka blåbär i =))

Då jag var osäker på vägen så ringde jag upp min fd styvsvärfar då han är född o uppvuxen i trakterna så han fick guida mig sista biten.
Men när jag väl kom ner för backen efter kyrkan så kommer man till "Sjökvistarn's affär" i Åsa-Nissefilmerna, de spelades in i trakterna där.
Nån gg har jag å exmaken varit där men många herrans år sen.
Vet inte ens om de yngsta barnen var födda då... ??

En liten bit längre ner ligger den vackra sjö...


Inne på parkeringen fick jag absolut bästa platsen, nästan ända intill biljettkuren, en supertrevlig park.vakt tog emot mig.. ;)
Efter ditt å datt å lite till som vi hann avhandla under tiden jag satt i bilen så småsprang jag in o uppför backen på "Ekbacken"
Sååååååå vackert !!


Men (nästan iaf ) isandes kallt... 
Där stod folk i jeans, gympaskor, tjocka tröjor, jackor, halsdukar o annat o vad kom då jag i??
Öööööh.....
Spetsklänning, ballerinas o en jeansjacka !!!
Jag förväntade mig VÄRME i inlandet så jäkla blåsigt o svalt som vi haft det men icke :(
En jäkla tur jag tog med en kofta att ha under jeansjackan, det gör mycket att få värme runt rygg o axlar.
Jag fryser sällan om benen men visst var det kallt om fötterna..
Men jag höll värmen =))

Å rösten e väl inte riktigt som den ska idag..
Något raspig..
Eeeh... måste vara luften där uppe.. ;)
(Kan absolut inte bero på att vi sjöng så det stod härliga till igår kväll..)

Mygg fanns där så jag dränkte benen i MyggA fr apoteket.
Men det var nog för kallt för att dom skulle orka stickas o jävlas med oss =))

Fyra timmar ren o skär lycka o glädje följde !!
Som vanligt.. =))
LS har rekordet på Skirö med 1 850 pers 2008, 2010 var det 1 800.
Igår runt 1000 pers...
(inside information..)
Å jag FICK 2 strykapådekaler till jackor av snubben i LS-shopen =))




Han e för go denna mannen, Gunnar..
Kortet taget vid annat tillfälle..


Finns nog bara en sak som får mig att lämna en LS-spelning o det är fina bilar =))
Fick uppe på backen syn på en rosa dröm nere på parkeringen så jag gick ner.
En sån bil man nästan går ner på knä för..
En sån bil som tar andan ur en för den är så fin...
Om man gillar bilar förståss.. =))
Å som bekant så gör jag det !!

En riktigt gammelrosa Cadillac -58 med pärlemorvitt tak.
Rosa o vit skinn inredning inne i bilen.
Helt gudomlig...
Tyvärr gör inte kortet bilen rättvisa...



Förstår inte varför alla ÄGARE av dyl bilar måste supa sig så dyngfulla så det inte går att få ett enda vettigt ord ur dom...
Följande konversation utspelade sig:

Hej, är det din bil??
Ööööh.... kom här.... (å vevade med armarna..)
Kom här mamma lilla....
Mamma lilla??
Ja, vad är du då da ditt lilla helvete...??
(asg..)
Jaja, inte lätt..... =))

Men som alltid efter en gudomlig kväll till LS följer en hemresa..
Den e INTE lika kul som ditresan av nån anl..

Precis innan Alsterbro var jag tvungen att stanna o sova en stund, sov ca 40 min.
Sen gick det bra igen men visst var jag trött.
Ett rådjur sprang över vägen inne i Alsterbro ett vid Lindsdal men annars inget vilt.
Vid Rälla ca 4.15 mötte jag de 2 dansbandsbussar som spelat nonstop på Lundegård igår kväll o över Strandtorps alvar så mötte en vacker soluppgång mig.

Soluppgång över Strandtorps alvar 2013.06.30..


La mig halv 5 imorse, gick upp runt 9 !!
Inte särskilt trött nu, är väl "hög" på endorfinerna än =))
Men det kommer väl imorrn el så..
Har haft en lagom dag idag på jobbet, nu lite bestyr här hemma med div småsaker..
Sen måste jag nog sova.. =))

HA EN SKÖN AFTON !!

Kommentarer

  1. Vilken fantastisk kväll du verkar ha haft. Härligt att du både hinner jobba och roa dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Modig du är som vågar sova i bilen när du är själv.

    SvaraRadera
  3. Men jösses kvinna - vilket flyt du verkar ha haft! *ler* Härligt!! Och visst är det alltid tråkigast att köra vägen hem.. Klok du är som stannar när du blir trött..

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg