Sommar, sommar, sommaaaaar...


.. är det några som kan sjunga redan nu.
Har sett via fb att en del redan slutar skolan nu o har hela, härliga sommarlovet framför sig.
Mina slutar nästa tors-fre men vi börjar en vecka senare här pga turismen i aug.

Ja, idag har det sannerligen varit SOMMAR !!
Startade dagen med en löptur på Köpingsvik beach, helt gudomligt skönt o stilla där ute..
Den är sig aldrig lik, ändrar sig från dag till dag..
Där det ena dagen är slätt kan det nästa dag finns en 2 m bred fåra där vattnet rinner fram o man får hoppa över den el ta sig runt det på nå vis..
Ibland är det extremt lågvatten så jag springa långt ute på sjöbotten, ibl går vattnet högt..
Ibland alldeles bleke, ibland skummande vita gäss på sundet...
Blir aldrig långtråkigt... :)

Köping beach...

När jag kom till jobbet så låg Östersjön nästan bleke, jag blev satt att torka utemöblerna o tvätta alla fönster vilket jag gjorde med glädje i det makalösa väder som var då.

Efter bara en liten stund så åkte tröjan av o jag stod i linnet o jobbade. 
Tog mig 1½ tim så det var en skön stund utomhus.

Efter jobbet så åkte jag o storhandlade, var synnerligen öde o tomt i mitt kylskåp.
Kom hem, packade upp o på med bikinin o ner i brassestolen på innergården.
En dryg timme i den varma, sköna kvällssolen blev det.
Väntar på besök å med det så blir det en Kycklingsandwich a la Blondie till kvällsmat.


Imorrn så åker sonen på skolresa till Göteborg o Liseberg.
Mötte honom vid ICA, dom e heltaggade inför resan.
Är nog en del som får svårt att sova inatt tror jag ;)
Är hemma igen på lör kväll.

Många har det snärjigt denna tiden på året, man är stressad redan innan sommaren för allt man VILL hinna med innan den korta tiden är över.
Allas vår präst Ulrika t ex har det extremt snärjigt nu o många andra oxå med studenter, övriga skolavslutningar o annat som är denna årstid.
Om 16 dagar är det Midsommar..
Helt ofattbart varje år hur fort det går..

Som utbränd har jag lärt mig en sak...
Det blir sommar iaf...

Jag som måste jobba så mycket jag kan o orkar under sommaren får hushålla med krafterna, ta en dag i taget.
Inte planera så mycket, man kan ha nåt sånär koll på när ev evenemang ligger men inte planera in en massa.
Det blir sällan som man tänkt sig iaf...
Förra året var nog konstigt nog en av de lugnaste somrarna trots omständigheterna.
Jag jobbade extremt mycket, gick ner på stan på ons kvällarna o tittade på Sommarkväll i Borgholm med div artister.
En dans emellanåt i div parker o sommaren den gick...
Jag orkade helt enkelt inte planera nåt under rådande omständigheter o det var nog bra förstår jag i efterhand.
Att låta hjärnan få vila emellanåt..

Det är allas vår Asta ett bevis för att man bör göra.
Hon höll ju på å bli överkörd häromdagen av en bil när hon var ute o sprang med ploppar i öronen.
Hörde inte bilen o klarade sig med en hårsmån..

LÅT HJÄRNAN VILA under träningen, det är såå viktigt !!
LÅT HJÄRNAN VILA fr dunkande musik, vi matas oupphörligen med ljud, sus o intryck.
Ta ist i akt att låta hjärnan vila till att lyssna på fågelkvitter, gatuljuden, lövens susning, vattnets sus o brus var ni nu springer nånstans.
Det är gudomligt o healing för själen sannerligen..
Å säkerhet för er själva..

Jag ser dom på gymmet som mellan varje set dom kör på maskinerna sitter o plockar med mobilen, vad dom nu gör??
Ingen människa ska behöva vara så upptagen att inte ens under träning kan man låta den vara.
Ingen är så oumbärlig utan ev samtal el mess kan vänta tills man e klar.
Själv lämnar jag telen hemma både till gymmet o på en löptur ute.
LÅT HJÄRNAN VILA !!!
Speciellt under semestern..

HA EN SKÖN AFTON !!

Kommentarer

  1. Längtar till Öland och Borgholm

    SvaraRadera
  2. Låter som om du haft en alldeles förträfflig dag trots jobb. *ler* Och visst är det sommar nu!! Underbart!! Jag älskar ljuset och sommaren och jag måste säga att jag faktiskt aldrig stressar upp mig på sommaren. Det finns inga måsten för mig då.. Skönt..

    Hoppas du får en fin helg! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg