Fredag...

... å solen skiner.
Dagen har startat med en snabb pw o ett benpass på gymmet.
I ugnen står en "Marias körsbärskaka fr Österrike" men jag gjorde det på sista biggaråerna.
Så makalöst god är den !!

Gårdagen bjöd på 2 mycket kära återseende/besök på jobbet av en gammal stamkund fr macken o en av mina fd arbetsgivare.
En äldre dam, en riktig "pingla" trots sin ålder.
Hon är sommarboende i en stugby strax norr om Köpingsvik

Hon var jämt så galen på sin verkstad hemma o så fixade vi det så bra till henne =))
Hon har pratat så mycket om sin bortgångna man o deras lilla dotter dom förlorade i ung ålder.
Det är såna människor som gör att jag trots div puckon man möter på andra sidan disken gör att det är så kul att stå o jobba på så sätt.
Det är såna människor som berikar livet.. :)
Jag blev inte förvånad när hon sa hon varit lärarinna, textillärarinna, hon har en riktig lärarinneröst =))

En av min(a) fd arbetsgivare dök upp, ett par som drev ett gatukök här i Bghm i många år.
Jag jobbade hos dom 1a gg -84, då skulle jag fylla 17 år så det är han som "fostrat" mig i serviceandan.
Å det var en hård skola kan jag säga...
När man började jobba kl 18 o jobbade till 4.30 på morgonen.. =))
På den tiden när Storgatan i Bghm var en böljande massa av glada semesterfirande människor, idag är det öde ef kl 19.. :(


Tors kväll innan Midsommar..

Undantaget Victoriadagarna, då är det så packat så det är sanslöst.
I år ska jag springa Victorialoppet hade jag tänkt mig, 4 år sen sist.
9.2 km...
Då sprang jag på 57.?? så i år borde det bli en bättre tid men tanke på hur mycket jag tränat under vintern-våren.
Men det är mycket dagsformen som avgör, hur trött jag är i benen ef jobb osv. 
Har begärt ledigt den dagen, annars blir det för mycket.
Vi ligger så långt fr Borgholm att det påverkar inte nämnvärt.

Imorrn drar Lundegård igång, dansbandsveckan.
Men jag ska inte dit i år, det är inga band som tilltalar mig.
Sannex spelar på mån men nonstop med Zlips o det ger jag inte 200 kr för.
För mig som vanlig socialdansare är det nästan stört omöjligt att komma upp på dansgolvet, dansklubbarna regerar o dansar bara med sig själva.
Det har blivit mer som ett träningsläger för dansklubbarna tyvärr.
Dom springer omkring med sina tshirts t ex "Team stuga 19", "Team den o den klubben" osv..
Säkert jätteroligt för dom men inte för oss andra el mig iaf.
Å jag är inte ensam tjej att tycka det......

Nästa dans för mig (hoppas jag) blir Mörrum o Sannex nästa sön 7e, sen är det 19e på Skälby som gäller.
I aug däremot är det fullspikat, vet inte riktigt hur jag ska kunna åka på det jag vill.

Elr vad sägs om detta:

7e aug-Wizex spelar på finalen på "Sommarkväll i Bghm.."
8e-Då står LS på scen å Larmtorget i Kalmar på Stadsfesten.. =))
9e-Då spelar Per-Håkans (gamla Sannex) på Skälby Loge..
10e- Då är LS nere i Urshult, Kärrasand..

Kanske det blir en sväng till Malmöfestivalen i år.
I flera år har den börjat när barnen här redan börjat skolan men i år börjar den helgen innan.
Kanske åker ner m barnen, sätter dom hem på tåget på sön o stannar till tisdagen.
Många bra dansband den veckan =))
 Å sen har jag blivit erbjuden att medverka i en reklamfilm för ett lokalt företag här på Öland =))
Får se vad det blir av det.. ;)

Nu dags för frukost, sen diska, duscha o åka o jobba..
Har jag riktig tur så får jag en privat visning av vindkraftverken ute till havs ikväll..
Håll tummarna.. =))


HA EN BRA DAG !!!



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg