Midsommarveckan...


... är inledd....
Den ljusaste tiden på hela året ligger framför oss denna veckan..
Redan på fredag vänder det igen...
Lika ofattbart varje år...

När jag började jobba måndagen innan påsk så låg hela inre hamnen i Kårehamn täckt av is..
Å på fredag är det Midsommarafton..
En slags "kick-off" för att sommaren börjar..

Min midsommar kommer bli den lugnaste rent jobbmässigt på flera år, ska bara jobba 7 tim Midsommardagen, ledig resten helgen.
Förra året var det en hemsk helg att ta sig igenom..
Den är ju så förknippat med glädje, kärlek, fest o sammanhållning.

Jag har jobbat så mycket Midsommar de sista 10-12 åren att jag har inte kvar den där känslan av Midsommarmagiken.
Har på sätt o vis "glömt" hur man firar midsommar..
Men ändå så kan jag nog säga att de första åren på macken när jag jobbade där var sjukt roliga om än helt sinnessjukt jobbigt att jobba midsommar.
Jobbade runt 32-35 tim på 2½-3 dygn på den tiden.
Alla glada, tokiga människor man mötte genom åren, slängde lite käft med dom..
Sorlet, bruset o tjoandet...

Hade aldrig problem i kassan med dom.
Hade inte nån pengar så ant så lämnade dom det el så backade nån kompis upp dom o betalade.
Om Midsommarhelgen blir "lugn" jobbmässigt i form av få timmar så blir det desto intensivare denna veckan, spec ons-tors när alla ska handla inför helgen.
Idag är det heldag, 9 tim som står på schemat så jag får se till att äta lite frukost, göra mig i ordning o sen åka o jobba.

Sååå gudomligt skönt att vara klar med den storstora sommarstädningen, att ha rent o fint runt sig när man måste jobba intensivt dessa dagar.
Bara vara hemma o duscha, sova o iväg igen i stort sett....

Försök o njuuuuuuuuut av dessa dagar, njut av ljuset, solen (förhoppningsvis..) , av Sverige när det är som allra vackrast i Midsommarskrud...

HA EN BRA DAG !!!



Kommentarer

  1. Tack du - och jag önskar dig det samma! Vi har inte varit särsklit bra på att fira midsommar tyvärr, men kvällarna är ju magiska ändå - om bara molnen kunde bryta upp..

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg