Då......

...var midsommar över för detta året.
En av de kallare midsomrar jag har haft.....
I fre hade vi isande kall, frisk n.o vind, igår var det lugnare men kyligt o på eftermiddagen lagom till grillningen skulle börja kom ösregnet....
Så det fick bli stekplåten ist.....
Men som alltid efter regn så kommer solsken så senare delen av kvällen blev vacker men kylig.

Ack vad dom har huttrat i sina tunna sommarkläder, klänningar , linnen o shorts....
Hade flera som kom in i butiken igår o köpte tjocka tröjor-fleecejackor o skulle ha dom på sig NU typ..
Bara å klippa bort lappen i nacken, ta betalt o å så gick dom ut med tröjan på sig :)

Har varit en stillsam midsommar för min del, i fre kväll så var jag nere på Kapelludden, exmaken har en sjöbod där, barnen, syrran + gubbe o ett par andra var där.
Men så kallt så jag cyklade hem ef en timme...
Igår efter jobbet så umgicks jag med familjen å så kom kusinen med fam.
Å så fick jag gosa 4 mån bäbis :)

Har man ingen stor man å pussa på får man pussa det näst bästa, en ljuvlig liten man på 4 månader !!
Åh, han e för go den lille mannen :D
Å den "tuffa" sonen smälter som smör för honom ;)
Det är nästan rörande att se dom ihop...
Ingen risk jag får pussa på honom längre..
Det gör jag ändå när jag får tillfälle men det är inte poppis, haha :)

Lill-loppan underhöll oss i fre med att sjunga "Rasmus på luffen".. :)
Hon e fenomenal på låttexter, hon kan snart varenda jävla låttext i hela världen.. (exmakens uttryck..)

Nu är det snart dags för frukost nere hos mina föräldrar, börjar jobba 12 idag.
Sen drar syrran o gubbe hem o tar lill-loppan med sig.....

Så det var den midsommaren.......

Midsommarafton, Kapelludden 2014


HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

  1. Det där med låttexter har hon ärvt från mig tror jag för herr chef använde samma ord om mig i lastbilen häromdagen..

    SvaraRadera
  2. Ja du - nu är midsommar över.. Och sommaren har tagit en mindre paus också här på västkusten. Det är otroligt blandat: en timme sol, en timme åskoväder, en timme storm… Hoppas att du får en fin vecka! Nu åker vi en vecka till Mallorca *ler*

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg