Nationaldagen....


.... är det idag.
Vi svenskar är ju väldigt dåliga på att fira vår nationaldag men det har ju blivit helgdag iaf.
Se bara på Norge, 17e maj, elr USA, 4th of July, t ex.
Det är parader, fyrverkerier o annat festligt.
Här är det i bästa fall en samling nånstans, nån viktig person som talar, lite musik o så är det över....

Har varit jobbiga dagar, jag jobbar inte kvar på det jobb jag hade.
Ibland måste man välja sin hälsa, i detta fallet den psykiska hälsan före jobbet.
Många av er vet orsaken o hur det gått till, till er andra säger jag att ibland har man inget val..
Priset hade blivit för högt..
Å det är underbart att det finns sååå många som backar upp mig ang det, det trodde jag aldrig...
Å det säger väl en del om den arbetsplatsen..
Men jag har sökt flera jobb redan så jag hoppas på det...

Igår kväll hade sonen's klass lite avslutning på terminen ute på "udden" vid hinderbanan med lekar o korvgrillning.
Å med en klasspappa som varit gammal gympalärare blev väl inte övningarna riktigt som dom tänkt sig.. :)
Det var roligt att se alla ungarna, dom skulle ju "teamworka" sig över hindren i olika lag.
Dock hade nog den gamla gympaläraren underskattat våra telningar, det var i lättaste laget för de flesta.

Då en av tjejerna i sonens lag var något "kort i rocken" som man säger så hade hon lite problem med att ta sig över vissa hinder.
Då tog sonen henne o mer elr mindre hivade henne över hindret.
(I stil med Loffe Carlsson gör med Kim A i öppningsscenen på "Göta Kanal"...)
Men roligt var det o ett underbart väder.
Dock la sig dimman o råkall luft svepte in så det blev lite hastigt slut på det.
Senare kom lite regn så det var den aftonen...

Ikväll är det DANS~~~~~
4 v sen sist så jag hoppas på vackert väder o en härlig danskväll !!
Kl 20 så spinner vi loss till BJ inne på Logen i Kalmar.
Hoppas på mycket folk, behöver en riktig danskväll ef sista dagarnas mentala turbulens..

Kanske en väninna kommer på middag, vi har varit bekanta länge men inte förrän häromdagen så bytte vi nummer så jag hälsade på henne igår.
Hur elr hur så ska jag ha ugnsbakad torskrygg, nypotatis, vinkokta musslor, haricot vertes o turbosnabb cheescake med jordgubbar till efterrätt.
Mer svenskt än så kan det inte bli denna Nationaldag !!

HA EN BRA FREDAG !!!




Kommentarer

  1. Den maten lät underbart god.
    Hoppas du får en härlig danskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det sägs att du fått sparken..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska veta hela sanningen innan man uttalar sig.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg