Det blev VÄLDIGT......


.....mycket väder igår på skolavslutningen på slottet :))
Stekande sol inne på inre borggården under själva avslutningen å ett hejdundrande avslut.....
När klasserna i stort sett var klara med sina egna små avslut med tack av lärare osv så small det till utav heeee.....lsike... :)
Som ett gäng bomber sprängdes i skyn.. :))
Då fick alla väldigt brått till bilarna, när vi var ett kvarter hemifrån så klövs himlen av en gigantisk blixt, regnstänk började komma å preciiiiiiiis när vi kom innanför dörren så vräkte regnet ner...

Så dom fick ett hejdundrande "fyrverkeri" som avslutning på grundskolan... =))






Utsikt fr ena tornet på slottet..


Å se , det blev en kalaskväll till Elisas på Logen igår kväll !!
Var rätt "låg" när jag åkte inåt av olika orsaker, var inte så sugen på det men vet dom spelar jättebra o jag tyckte det var synd att missa dom.
Så jag var inne strax innan halv 9, han har ju ändrat tiden därinne till 20-00 numera.
Men jag missade nog inte så mycket i början för då var det tunt med folk men det fylldes raskt på.
Skulle tippa på ca 200-250 pers igår kväll....

Å så dom spelar... =))
Dom är ju såå unga Elisas, när dom vann dansbandskampen för 4 år sen var Elisa endast 19 år....
Men hon uppträder med en rutin som en sångerska som hållt på i 20-25 år !!!
Å vilken röst hon har... hon är välskolad kan jag säga !!

För sin ålder så spelar dom väldigt mogen musik men med en ungdomlig touch....
Nu låter jag som en pensionerad musikskribent  men så är det...
Så från jag kom strax innan halv 9 till paus gick det i ett, likaså fr paus till sista buggen....
Då fick jag ge mig för foten, det frestade på att stå 2 timmar på slottet igår oxå.
Dansade med gamla favoriter, nya stjärnor o ändå hann jag inte dansa med alla jag ville ha dansat med...
Jag har kommit så långt att det händer att en man tar tag i armen å säger:
-Åh, dig måste jag/vill jag dansa med...
Å sånt är väldigt roligt när det sker..... :D

Men det är konstigt hur magiskt musik å dans är.....
Hur "låg" man än är elr är trött så blir man så glad o lycklig när man spinner loss på dansgolvet...
Det är gör sannerligen underverk för själen....

Skulle ju varit ute med en väninnan på Mustang-rally idag men avstyrde det.
Kände igår att jag varken skulle hinna el orka idag o det gjorde jag rätt i.
Var rejält trött när jag vaknade, ute stormar det utav helsike idag o mulet är det.
Så dom får en blåsig vistelse på sö.Öland idag...

Så idag får det bli TRÅK-städ...
Sån städning som ingen annan ser än jag :P
Imorrn försvinner hela dagen till barndop av lilla gossen, (kusinbarn till mig)
Sen är det midsommarvecka....

Måste ju avsluta med Elisas....
Å visst fick vi höra:
På varenda veranda.......
Som Måns Z har skrivit åt dom :)


HA EN FIN LÖRDAG !!!

Kommentarer

  1. Ser fram emot sommarens dansband på torget i Borgholm. Härliga tongångar att lyssna till. Min ledvärk gör tyvärr att jag ej kan dansa längre som i unga dagar!!
    Ha de gott// bloggläsaren Lotta

    SvaraRadera
  2. Men vad fin hon är - tösen din!!! Och vilken underbar plats att ha skolavslutning på!!! Och jättekul att fredagen var bra! Jag skrev ju det.. *ler* Hoppas dopet i morgon också blir trevligt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin dottern är. Javisst piggnar man till av musik o dans.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg